نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2383
-
الف
+

مروری بر آثار ماندگار «عزت الله انتظامی»+تصاویر

در این گزارش سکانسی از سریال «هزاردستان» را به مناسبت سالگرد درگذشت «عزت الله انتظامی» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم2، امروز 26 اسد(مرداد) سالگرد درگذشت «عزت الله انتظامی» ستاره سینما و تلویزیون ایران است.

عزت ‌الله انتظامی زاده ۳۱ جوزا(خرداد) ۱۳۰۳ هجری خورشیدی در تهران می باشد.

انتظامی پس از فارغ شدن از دانشکده‌ هنرهای زیبای تهران برای ادامه‌ تحصیل به مکتب شبانه‌ تیاتر و سینما در هانوفر آلمان رفت و در سال 1337 به ایران بازگشت.

عزت الله انتظامی در فلم گاو

او در سال ۱۳۴۸ با فلم «گاو» ساخته «داریوش مهرجویی» وارد عرصه سینما شد و در فلم های قیمتی مثل «آقای هالو» ، «دایره مینا»، «پستچی» ، «اجاره‌نشین‌ها» ، «هامون» و «بانو» به ایفای نقش پرداخت.

عزت الله انتظامی در سریال هزاردستان

انتظامی علاوه بر نقش‌آفرینی در آثار داریوش مهرجویی، در فلم‌های کارگردانان مطرح دیگری چون «مسعود کیمیایی»، «رخشان بنی اعتماد»، «ناصر تقوایی» و مرحوم«علی حاتمی» کارگردان سریال «هزاردستان»  بازی کرده است.

فلم حاجی واشینگتن

مرحوم انتظامی از ابتدای تأسیس خانه‌ تیاتر، به حیث رئیس و عضو هیأت مدیره و از ابتدای تأسیس خانه‌ هنرمندان، به حیث عضو و نایب رئیس شورای عالی، در عرصه‌‌ هنر خدمت نموده است.

وی همچنین در سریال هایی چون «زندگی» (1374) و «محاکمه» (1378-1377) و فلم‌هایی نظیر «خانه‌ عنکبوت» (1362)، «کمال‌‌الملک» (1363)، «کشتی آنجلیکا» (1367)، «سایه‌ خیال» (1369)، «روز واقعه» (1373)، «روسری آبی» (1373)، «خانه‌ای روی آب» (1380)، «دیوانه‌ای از قفس پرید» (1381)، «جایی برای زندگی» (1383)، «حکم» (1384)، «رئيس» (۱۳۸۵)، «راه آبی ابریشم» (1387) و «چهل‌سالگی» (1388) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

او در فلم مستند «عشق‌پرداز» ساخته‌ محمدهادی کاویانی در کنار استاد محمود فرشچیان حضور داشته است.

دریافت جایزه‌ دوم بازیگر مرد برای فلم «گاو» (1348) از جشنواره‌‌ شیکاگو، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فلم‌های «گراند سینما» (1367) و «روز فرشته» (1372) و لوح تقدیر برای «ناصرالدین شاه آکتور سینما» (1370)، «خانه‌ خلوت» (1370) و «مینای شهر خاموش» (1385) از جشنواره‌ فلم فجر در کارنامه‌ هنری وی به چشم می‌خورد.

از ديگر فعاليت‌های این هنرمند کهنه کار، می‌توان به تدريس در دانشگاه و داوری جشنواره‌های مختلف اشاره كرد. انتظامی کتابی با نام «من عزتم، بچه سنگلج» را منتشر ساخته است. 

این هنرمند باسابقه‌ تیاتر و سینما، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران است.

در ویدیوی بالا سکانسی از سریال «هزاردستان» را با نقش آفرینی عزت الله انتظامی مشاهده می کنید.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

هنر پیشه سرشناس و نامدار ایرانی در گذشت

خواب عجیبی که انتظامی دیده بود

برگزاری نکوداشت «عزت الله انتظامی »

دانلود سریال «هزاردستان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر