نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3477
-
الف
+

«حشمت فردوس» سریال «ستایش» 76 ساله شد

در این گزارش سکانسی از سریال «ستایش 3» را به مناسبت سالگرد تولد «داریوش ارجمند» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، امروز 5 اسد(مرداد) سالگرد تولد «داریوش ارجمند» هنرمند محبوب سینما و تلویزیون ایران است.

داریوش ارجمند زاده ۵ اسد(مرداد) ۱۳۲۳ هجری خورشیدی در مشهد، بازیگر سینما، تلویزیون و تیاتر اهل ایران است.

 او همچنین عموی «برزو ارجمند» و «بهار ارجمند»، و پدر «امیریل ارجمند» است.

داریوش ارجمند دارای مدرک لیسانس تاريخ و جامعه‌شناسی از دانشگاه مشهد و مدرک ماستری تیاتر و سينما از دانشگاه پاريس است. وی فعالیت هنری‌اش را از سال 1335 با بازی در تیاتر آغاز نمود.

ارجمند علاوه بر بازیگری در تیاتر مشهد، به ساخت فلم‌های کوتاه ۸ میلی‌متری هم می‌پردازد که مهم‌ترین آن‌ها فلم «هیس» است. نگارش و کارگردانی فلم 16 میلی‌متری «گفت به زیر سلطه‎ من آیید» (1362)، نخستین تجربه‌ سینمایی این هنرمند محسوب‌ می‌شود.

وی با بازی در فلم «ناخدا خورشید» ساخته «ناصر تقوایی» وارد عرصه بازیگری در سینما شد و در سال ۱۳۶۵ با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فلم فجر جای خود را به حیث یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد. وی در دهه ۶۰ در سه فلم «کشتی آنجلیکا»، «پرده آخر» و «جستجوگر» به ایفای نقش پرداخت.

ارجمند در دهه ۷۰ گزیده کار شد و در سه فلم «آدم‌برفی»، «اعتراض» و «سگ‌کشی» بازی کرد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فلم سگ‌کشی از نوزدهمین دوره جشنواره فلم فجر نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

در سال 1370 با سریال «امام علی(ع)» به کارگردانی «داوود میرباقری» وارد قاب تلویزیون شد. بازی وی در نقش مالک اشتر یک از نقش های ماندگار ارجمند است.

ارجمند در سال 1391 در سریال «یک تکه زمین» در نقش حاج حیدر حضور یافت و در سال 1394 در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» به نقش آفرینی پرداخت.

سریال «ماه و پلنگ» نیز از سریال های پر طرفدار بود که داریوش ارجمند در نقش حاج صنعان نعیمی در این سریال حضور یافت.

داریوش ارجمند در سالیان اخیر با ایفای نقش موثر خود در سریال تلویزیونی «ستایش» مورد تحسین قرار گرفته ‌است. این سریال که به خوبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، در سه فصل تهیه و از رسانه ملی ایران نشر شده ‌است. وی در این سریال نقش حشمت فردوس را ایفا می کند.

 ارجمند در مراسمی در سال ۱۳۹۲ نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران را دریافت کرد. وی علاوه بر بازیگری، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۹ به حیث گرداننده با سریال تلویزیونی «طلوع ماه» به تهیه‌کنندگی رضا خوشدل راد همکاری نمود.

وی در سریال‌هایی نظیر «روزهای زندگی» (1378-1377)، «سرزمین خاکستری» (1380)، «قاب‌های خالی» (1386-1385)، «ناز و نیاز» (1390)، «راز پنهان» (1391)، «قهر و آشتی» (1393) و «معمای شاه» (1393-1390) به ایفای نقش پرداخته است.

ارجمند همچنین در فلم‌هایی چون «مسافر ری» (1379)، «ازدواج به سبک ایرانی» (1383)، «قاعده‌ بازی» (1385)، «رئیس» (1385)، «شکلات داغ» (1388)، «راه آبی ابریشم» (1389)، «گزارش یک جشن» (1389)، «بدون اجازه» (1389)، «پایان‌نامه» (1390)، «اینجا شهری دیگر» (1390) و «دل‌بستگی» (1392) به نقش‌آفرینی پرداخته‌است.

در ویدیوی بالا سکانسی از سریال «ستایش3» را با نقش آفرینی داریوش ارجمند مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «ستایش1»

دانلود سریال «ستایش2»

دانلود سریال «ستایش3»

دانلود سریال «ماه و پلنگ»

دانلود سریال «تعبیر وارونه یک رویا»

دانلود سریال «یک تکه زمین»

دانلود سریال «پلیس جوان»

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر