نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2415
-
الف
+

« رضا توکلی»: سریال «کیمیا» مرا خوراک کوسه های دریا کرد

«رضا توکلی» در یک مصاحبه از کرکتر خود و ویژگی های خاص سریال «کیمیا» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا توکلی» بازیگر سریال در حال نشر «کیمیا» در یک مصاحبه از کرکتر خود و ویژگی های خاص این سریال گفت.

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» در پیوند با  حضورش در «کیمیا» بیان کرد: بعد ازسال‌ها که به حرمت مردم از بازیگری کناره‌گیری کرده بودم به پیشنهاد جواد افشار در سریال پربیننده «کیمیا» در کرکتری کاملاً متفاوت ایفای نقش کردم و افتخار همکاری با «محمدرضا شفیعی» و بازیگران توانای این مجموعه را داشتم.

وی در مورد کرکتر تورج در این سریال گفت: نقشی متفاوت از دیگر نقش‌های کارنامه بازیگری‌ام را به پیشنهاد جواد افشار پذیرفتم و در فاز اول، سی قسمت ابتدایی سریال «کیمیا» خوراک کوسه‌های خلیج فارس شدم و ادامه داستان طی زحمات و تلاش بی‌‌وقفه تمام باشندگان آبادان و عوامل پشت صحنه به تصویر در آمد.

توکلی با اشاره به این که علاقه دارد خود را در نقش هایی نظیر این کرکتر که فراز و نشیب دارد، محک بزند، افزود: شخصیت تورج در قصه مرتکب چند قتل می شود و در پایان هم به دلیل طمع کردن طعمه کوسه ها می شود.

وی ادامه داد: تورج را به طرز وحشتناکی می کشند که بازی اش برایم خیلی دشوار بود و به دلیل استرس هایی که به من وارد شد قلبم دچار تکلیف شد و روانه شفاخانه شدم. این را هم بگویم که کشتی در حال حرکت بود و من باید داخل آب می پریدم و اگر شنا بلد نبودم دچار مشکل می شدم. 

وی به شکستن کلیشه‌های بازیگری و ارائه صحیح نوع بازیگری اشاره کرد و گفت: بازیگر، کرکتری را که برای ایفای نقش در یک سریال تلویزیونی انتخاب می کند، بستگی به توانایی‌های علمی، فزیکی و نوع ارائه او دارد. مخاطبینی که به تماشای بازیگر می‌نشینند در قدم اول باید من بازیگر و سپس کرکتر را در لحظه باور کنند.

توکلی افزود: نقشی که بازی می‌کنیم، چه مثبت و چه منفی، باید از دید مخاطب قابل قبول باشد. گاهی به حیث بازیگری در نقش‌های منفی در ذهن مخاطبم شکل گرفته‌ام و همین چهره با بیننده ارتباط روانی برقرار می‌کند و شکستن این کلیشه بازی بر روی مخاطب تأثیرگذار است.

وی در پایان با تأکید به اینکه دو نوع بازی در ذهن مخاطب تأثیرگذار است، اظهار داشت: بازیگری که با نقش‌های منفی در ذهن بیننده جای دارد، چه اصراری است که بخواهد بازی کند، این اصرار در گام اول لطمه بر ذهن مخاطب و سپس بر پراکندگی نوع بازی بازیگر می‌گذارد، بازیگر باید براساس حس، فزیک و نوع بازی که ارائه می‌دهد انتخاب می شود.

«رضا توکلی» که بینندگان شبکه آی فیلم 2 با نقش آفرینی وی در سریال های «مردان آنجلس»، «او یک فرشته بود»، و «مثل من، مثل تو» آشنا هستند، زاده‌ 18 سرطان(تیر) 1339 در مشهد است.

رضا توکلی، به دلیل علاقه‌ فراوانی که به هنر داشت، در دوران تحصیلش وارد گروه‌های نمایشی و موسیقی شد و فعالیت‌های هنری‌اش را در مرکز فلمبرداری و تیاتر نیروی هوایی ایران ادامه داد که حاصل آن ساخت فلم های 16 میلی‌متری مستند داستانی، آموزشی و خبری بود.

او در سال 1377 سریال «گام آخر» را کارگردانی کرد. وی همچنین نگارش، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فلم «سگ‌های پوشالی» (1393) را به عهده داشته‌ است.

توکلی در سریال هایی چون «مردان آنجلس» (1377)، «او یک فرشته بود» (1384)، «زیرزمین» (1385)، «یک وجب خاک» (۱۳۸۶)، «جاده در دست تعمیر» (۱۳۸۷)، «فاصله‌ها» (1389)، «مثل من، مثل تو» (۱۳۹۱)، «رهایی» (1392) و «حرف‌های بی‌مخاطب» (۱۳۹۴)؛ و فلم‌‌هایی نظیر «روز شیطان» (۱۳۷۳)، «جوانی» (1377)، «مریم مقدس» (1379)، «تیک» (۱۳۸۰)، «آیه‌های زمینی» (۱۳۸۲)، «استخونای بابام» (۱۳۸۶)، «قند تلخ» (1387)، «بوی گندم» (۱۳۸۹) و «دوازده صندلی» (1390) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است. 

سریال کیمیا بیش از 300 بازیگر دارد که از مهم ترین آن ها می‌توان به مهراوه شریفی نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، نیکی کریمی، حامد بهداد، عاطفه رضوی، محمدرضا شریفی نیا، گلاره عباسی، پوریا پور سرخ، حسن جوهرچی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، عطا عمرانی، مهدی پاکدل، سودابه بیضایی، مهدی سلطانی، بیوک میرزایی و گلوریا هاردی اشاره کرد.

گفتنی است سریال «کیمیا» هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر