نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5686
-
الف
+

از «سلطان و شبان» تا «در پناه تو»؛ سریال هایی که هیچ وقت بوی کهنگی نمی گیرند+تصاویر

در این گزارش قصد داریم مروری بر مجموعه ای از پرطرفدارترین سریال های قدیمی و پرخاطره ایرانی داشته باشیم.

به گزارش آی فیلم2، این روزها با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم جهان خانه نشین شده اند و یکی از سرگرمی های آن در خانه تماشا و مرور فلم و سریال هایی می باشد که از آن ها خاطره دارند.

از ماندگارترین آثار تلویزیونی ایران که بسیاری از مادران و پدران امروزی با آن ها خاطره دارند، به سریال های ساخته شده در دهه 60 الی 80 خورشیدی می توان اشاره کرد.

به همین بهانه در این گزارش به مرور مجموعه ای از پرطرفدارترین سریال های قدیمی و پرخاطره ایرانی که با گذشت سال های بسیار زیاد از اولین نشرشان هنوز هم بیننده های زیادی دارد، پرداخته ایم.

سریال تلویزیونی «سلطان و شبان(1363)» 36 سال قبل 

داستان: یک سلطان بی کفایت، شبی خوابی عجیب می‌بیند که تعبیر شومی برای آن متصور است. وزیر اعظم، سلطان بانو و خواب‌گزار اعظم پس از مشورت با یکدیگر، پیشنهاد می‌کنند در مدت معین شخص دیگری جایگزین سلطان شود تا خطر رفع شود. برای این منظور آنها چوپان روستایی ساده‌ای را می‌یابند که شباهت بسیار زیادی به سلطان دارد و . . .

بازیگران: «مهدی هاشمی»، «محمدعلی کشاورز»، «گلاب آدینه»، «محمد مطیع»، «سیاوش طهمورث»، «سید صادق هاتفی» و مرحوم «احمد آقالو»

دانلود و تماشا (کلیک)

سریال تلویزیونی «آیینه(1364)» 35 سال پیش 

داستان: در هر قسمت از این سریال تلویزیونی، یکی از مسائل اجتماعی - خانوادگی به تصویر کشیده می‌شود و داستان هر بخش مستقل است.

در پایان هر قسمت، روش‌های ساده و بهتر زیستن، در سکانسی تحتِ عنوانِ «زندگی شیرین می‌شود» به نمایش در می آید.

بازیگران: «اسماعیل محرابی» ، «مرجانه گلچین» ، «رویا افشار» ، «مهین شهابی» ، «آشا محرابی» ، «پوراندخت میهمن» و «فردوس کاویانی»

دانلود و تماشا: کلیک

سریال تلویزیونی «آینه عبرت(1367)» 32 سال قبل

داستان: «علی» که مدت‌هاست به دختر یکی از همکارانش علاقه‌مند گشته، به دنبال فرصتی می‌گردد تا احساس درونی‌اش را بیان کند. تا آنکه دل را به دریا زده و با همکارش که مدتی به خاطر اعتیاد خانه‌نشین شده و خانواده‌اش را به تباهی کشانده است، در این رابطه صحبت می‌کند. این در حالی است که کسی جرأت حرف زدن بر روی حرف‌های پدر علی را نداشته و او نیز دختر فرد دیگری را برای ازدواج با او در نظر گرفته است . . .

بازیگران: «روح‌الله مفیدی»، «جواد گلپایگانی»، «محمود دینی»، «مهری ودادیان»، «روح‌انگیز مهتدی»، «رضا بنفشه‌خواه»، «بهزاد رحیم‌خانی»، «ابراهیم بصیرت»، «عباس عطایی»، «گیتی معینی» و «مرجانه گلچین»

دانلود و تماشا: کلیک 

سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا (1369)» 30 سال قبل 

داستان: آقای «اسد خمارلو» یک سلمان با سن بالا است که دارای ارایشگاهی به نام «آرایشگاه زیبا» می باشد. اسدآقا تا هنوز ازدواج نکرده و همین موضوع باعث می‌شود که هرکدام از دوستانش، شخصی را برای ازدواج، به او معرفی کنند. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که وی خسته شده و سعی می‌کند به...

بازیگران: «رضا بابک»، «مرتضی احمدی»، «فاطمه معتمد آریا»، «حسن پورشیرازی»، «بهرام شاه محمدلو»

دانلود و تماشا: کلیک

سریال تلویزیونی «گل پامچال (1370)» 29 سال قبل 

داستان: این سریال درباره زندگی دختری است به نام «لیلا» که پس از بمباران محل زندگی‌اش در جنوب ایران و کشته شدن تمامی مردم آن ، به پیرمردی پناه می‌برد و از او برای یافتن خواهرش کمک می‌گیرد...

بازیگران: «فاطمه معتمد آریا»، «ستاره جعفری»، «کیومرث ملک مطیعی»، «رضا بابک»، «داوود رشیدی»، «تانیا جوهری» و «مریم حمیدی» 

دانلود و تماشا: کلیک

سریال تلویزیونی «همسران(1373)» 26 سال قبل 

داستان: این سریال همسران درباره به 2 زن و شوهری است که قرار است در یک آپارتمان با هم همسایه باشند.

کمال (فردوس کاویانی) و مهین (مهرانه مهین ترابی) یکی از دو زوج‌ هستند که سن بیشتری دارند. علی (فرهاد جم) و مریم (الهام پاوه نژاد) دو زوج دیگر هستند که سن کمتری نسبت به کمال و مهین دارند.

بازیگران: «مسعود رسام»، «رامبد جوان» ، «مهرانه مهین ترابی»، «الهام پاوه نژاد»، «فردوس کاویانی»، «کمند امیرسلیمانی»، «امین حیایی» ، «بهروز بقایی»

دانلود و تماشا: کلیک 

سریال تلویزیونی «ساعت خوش(1374)» 25 سال قبل

داستان: این سریال کمیدی درباره بیچارگی کارمندان دولت، زورگویی صاحبخانه و داستان های این چنینی است که در هر قسمت دارای یک پیام اخلاقی می باشد.

بازیگران: «مهران مدیری»، «نادر سلیمانی»، «امیر غفارمنش»، «رضا شفیعی‌جم»، «ارژنگ امیرفضلی»، «رضا عطاران»، «حمید لولایی»، «حسین رفیعی»، «نصرالله رادش»، «داوود اسدی»، «سعید آقاخانی»

سریال تلویزیونی «در پناه تو (1374)» 25 سال قبل 

داستان: مریم دانشجوی رشته هنر و تنها فرزند خانواده‌ای با اصالت است که در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارد. در این میان، یکی از هم‌کلاسی‌هایش به نام محمد که از اعتبار بالایی میان دانشجویان و اساتید برخوردار است، قصد ازدواج با او را دارد. اما پیش از آن که خواسته‌اش را مطرح کند، دوستش رامین از او می‌خواهد تا واسطه خواستگاریش از مریم شود...

بازیگران:  «لعیا زنگنه»، «مرحوم حسن جوهرچی»، «ایرج راد»، «آزیتا لاچینی»، «ثریا قاسمی»، «سعید پورصمیمی»، «پارسا پیروزفر»

سریال تلویزیونی «خانه سبز 1375» 24 سال قبل 

داستان: «رضا صباحی» وکیل پایه یک دادگستری معتقد است خانه باید سبز باشد. او به همراه همسر، مادر و پدر، پسر و عروس، خواهر و خواهرزاده در یک خانه به رنگ سبز زندگی می‌کنند. رضا وکیلی است که قرار بود نویسنده رمان‌های هزار صفحه ای شود اما با همسرش «عاطفه» به کار وکالت می‌پردازند اما در خلال دوسیه های حقوقی سعی می‌کند سبزی زندگانی خود و خانواده‌اش را در زندگی موکلانش جاری کند و ...

بازیگران: زنده یاد «خسرو شکیبایی»، «مهرانه مهین ترابی»، «رامبد جوان»،«آتنه فقیه نصیری»، مرحوم «داریوش اسدزاده»، زنده یاد «حمیده خیرآبادی» و «اکرم محمدی»

دانلود و تماشا: کلیک 

سریال تلویزیونی «دنیای شیرین 1376» 23 سال قبل 

داستان: در هر قسمت از این سریال تلویزیونی، داستان دو خانواده را روایت می شود که راوی داستان دختری به نام «شیرین» هست.

«شیرین» همراه با پدرش که یک گل فروش، مادرش یک پرستار و دو برادر خردترش در همسایگی با مامایشان و پسر خردش در آپارتمانی زندگی می‌کنند که هربار با جنجال تازه‌ای رو به رو می‌شوند.

بازیگران: «اشکان اشتیاق»،«رضا عطاران»، «عبدالرضا فیاضی»، «سهیلا عزیزی»، «زهرا جواهری» و «سپهر آزادی»

دانلود و تماشا: کلیک 

م ح

نظر شما
ارسال نظر