نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3135
-
الف
+

اعلام فلم های کلاسیک جشنواره کن

لست فلم های بخش کلاسیک هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فلم کن اعلام شد.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم کن که در سال روان به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود، لستی از ۲۵ فلم کلاسیک و ترمیم شده و 7 مستند درباره سینما را منتشر کرد که این فلم ‌ها قرار است در جشنواره فلم لومیر ۱۹ تا ۲۷ میزان(مهر) و جشنواره رویدادهای سینمایی کن ۳ تا ۶ قوس(آذر) با عنوان «جشنواره کن» به نمایش گذاشته شوند.

در میان فلم های بخش کلاسیک کن ۲۰۲۰ در کنار آثاری چون «در حال و هوای عشق(۲۰۰۰)» ساخته «وونگ کاروای»، «آکاتونه(۱۹۶۱)» ساخته «پیر پائولو پازولینی»، «جاده(۱۹۵۶)» به کارگردانی «فدریکو فلینی»، «از نفس افتاده(۱۹۶۰)» از «ژان لوک گدار»، «ماجرا(۱۹۶۰)» ساخته «میکل آنجلو آنتونیونی»، «شطرنج باد» ساخته «محمدرضا اصلانی» محصول ۱۹۷۶ سینمای ایران نیز حضور دارد.

فلم «شطرنج باد» ساخته «محمدرضا اصلانی» و «آکاتونه» از «پیر پائولو پازولینی» در سال روان از سوی بنیاد فلم «مارتین اسکورسیزی» ترمیم شده که در این دوره سی‌امین سالگرد فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

در فلم «شطرنج باد» که محصول سال ۱۳۵۵ خورشیدی بوده و «بهمن فرمان‌آرا» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته، «فخری خوروش»، «محمد علی کشاورز» و «اکبر زنجانپور» ایفای نقش کرده اند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر