نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4725
-
الف
+

«اکبر عبدی» بازیگر معروف آثار کمیدی ایران را بشناسید + تصاویر

در این گزارش با «اکبر عبدی» بازیگر کهنه کار و قدیمی سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «‌اکبر عبدی» زاده ۴ سنبله(شهریور) ۱۳۳۹ در تهران، از بازیگران صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران است و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر می باشد.

«‌اکبر عبدی» از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلوم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۶۰ با سریال «مثل آباد» به تلویزیون آمد.

عبدی در سال ۱۳۶۳ با بازی در فلم «جنجال بزرگ» خود را به عنوان استعداد تازه نقش های کمیدی به سینمای ایران معرفی کرد و پس از آن در فلم های «مردی که موش شد»، «اجاره نشین ها»، «گراند سینما» و «ای ایران» توانست توانایی های خود را در ایفای نقش‌های کمیدی ثابت کند.

وی در همان سال در سریالی به نام «باز مدرسه ام دیر شد» ساخته «حسین افصحی» در نقش «محسن» به ایفای نقش پرداخت.

این سریال داستان پسر بازیگوشی به نام محسن با بازی «اکبر عبدی» را به تصویر می‌کشد که همیشه مکتبش دیر می‌شود و همیشه بهانه‌ای برای دیر رسیدن دارد.

«‌اکبر عبدی» در سال 1365 در سریال «در خانه» ساخته «بیژن بیرنگ» و «مسعود رسام» در نقش «پدر محسن» ظاهر شد.

داستان این سریال درباره اتفاقات و بازیگوشی‌های سه دوست طی رخصتی های تابستانی است. خانواده جواد مستأجر خانه عزیز خانم هستند و محسن و پدرش در همسایگی آنها زندگی می‌کنند که عزیز خانم و سایر کلانترها از بازیگوشی این بچه‌ها کلافه شده و سعی می‌کنند…

نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینه کمیدی منحصر به‌فرد بوده که حتی در فلم «مادر(1368)» در نقش معلول و در فلم «سفر جادویی(1369)» در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست پیدا کند.

«اکبر عبدی» برای بازی در فلم «مادر» ساخته «علی حاتمی» برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فلم فجر شد. 

از بازی‌های به‌یادماندنی او سپس می‌توان به «آدم‌برفی» ساخته «داوود میرباقری» در سال 1373 اشاره کرد.

در این فلم «اکبر عبدی» بعنوان مردی ایرانی به نام «عباس خاکپور» به ایفای نقش می پردازد که برای گرفتن ویزه امریکا به ترکیه رفته‌است اما موفق به اخذ ویزه نمی‌شود. عباس تصمیم می‌گیرد با پوشیدن لباس مبدل و به بهانه ازدواج با یک مرد امریکایی ویزه امریکا را بگیرد، اما رفته رفته با دیدن دختری به نام دنیا دلبسته او میشود و تصمیم میگیرد با دنیا به ایران بازگردد.

عبدی در سال 1381 در سریال «زیر آسمان شهر3» ساخته «مهران غفوریان» در نقش «عموی بهروز» به ایفای نقش پرداخت.

در این فصل ساختمانی که بهروز و دیگر همسایگانش با یکدیگر در آن زندگی می کردند به دلیل نوسازی تخلیه شده و هریک به خانه جدیدی کوچ کرده اند. غلام شش لول بند و خانم فرامرزی به یک ساختمان جدید رفته اند و تلاش دارند تا همسایگان سابق خود را مجددا گردهم آورند اما در این راه با مشکلات فراوانی مواجه می شوند و ...

مجموعه فلم های سینمایی «اخراجی ها1، 2 و 3» به کارگردانی «مسعود ده نمکی» از دیگر آثار سینمایی آقای عبدی است که با بازی در نقش «بایرام لودر باقالی» بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.

آقای عبدی در سال 1394 نیز در اثری دیگر از «مسعود ده نمکی» به نام ««رسوایی 2» به عنوان کرکتر «حاج یوسف» در فلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

ماجرا از آنجا آغازمی شود که حاجی یوسف پیرمرد زاهد شهر با دیدن آسیب های اجتماعی به مردم و مسئولین هشدار می دهد اما برخی او را جدی نمی گیرند و برخی نیز با شایعه وقوع زلزله و عذاب دستمایه شروع داستان را فراهم می کنند...

فلم های سینمایی «خواب زده ها»، «يکي برای همه»، «عمليات مهد کودک»، «شاباش»، «پس کوچه هاي شمرون»، «بچگيتو فراموش نکن»، «تلفن همراه رئيس جمهور» و «جابجا» و سریال های «معراجی ها»، «بچه های نسبتا بد» و «شش قهرمان و نصفی» از آخرین آثار آقای عبدی در دهه 90 می باشد.

سریال های «در چشم باد»، «باز مدرسم دیر شد»، «پرانتز باز» و «در خانه» و فلم های سینمایی «اخراجی ها1و 2» و «رسوایی2» با بازی آقای عبدی پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «زیر آسمان شهر3» با بازی این بازیگر کهنه کار ایرانی اکنون هر شب ساعت 20 به وقت تهران و کابل و ساعت 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «در چشم باد»

دانلود سریال «باز مدرسه ام دیر شد»

دانلود سریال »پرانتز باز»

دانلود سریال «زیر آسمان شهر3»

دانلود سریال «در خانه» 

دانلود فلم «اخراجی 1» 

دانلود فلم «اخراجی2» 

دانلود فلم «رسوایی2» 

م ح
 

نظر شما
ارسال نظر