نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4837
-
الف
+

مروری بر آثار سینما و تلویزیون «امیر جعفری» بازیگر سریال «برای آخرین بار»

در این گزارش با «امیر جعفری» بازیگر سریال «برای آخرین بار» آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «امیر جعفری» زاده ۱۰ سنبله(شهریور) ۱۳۵۳ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تیاتر اهل ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس مدیریت است. جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر «حمید سمندریان» آموخت و بازیگری را با تیاتر آغاز کرد و اولین بار در سال 77 با نمایش «رقص کاغذ پاره ها» به کارگردانی «محمد یعقوبی» به دنیای نمایش راه یافت و برای بازی در این نمایش جایزه بهترین بازیگر تیاتر را در آن سال دریافت کرد.

وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد و با بازی در «قارچ سمی» ادامه داد.

نقش آفرینی وی در سریال «بدون شرح» به کارگردانی «مهدی مظلومی»، اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و «فتحعلی اویسی» در دو سریال «بدون شرح» و «کمربندها را ببندیم» با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد.

امیر جعفری در سال 1384 با سریال «برای آخرین بار» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. او با نقش آفرینی کرکتر حبیب از فضای سریال های قبلی که طنز بودند، خارج شده و یک نقش جدی را ارائه نمود.

وی در سال 1386 با سریال «میوه ممنوعه» در نقش جلال فتوحی، حضور یافت و به اوج شهرت رسید.

جعفری در سریال های «من یک مستأجرم» (1382)، «چاردیواری» (1388)، «زیر هشت» (1389)، «چک برگشتی» (1390)، «شیدایی» (1390)، «پایتخت 2» (1392) و «تعبیر وارونه‌ یک رویا» (1394) نقش‌آفرینی کرده است.

فلم هایی نظیر «بی‌پولی» (1386)، «پستچی سه بار در نمی‌زند» (1387)، «نفوذی» (1388)، «جیب‌بر خیابان جنوبی» (1390)، «سیزده» (1391)، «قاعده‌ تصادف» (1391)، «بلوک 9، خروجی 2» (1392)، «بیگانه» (1392)، «اعترافات ذهن خطرناک من» (1393)، «زاپاس» (1394)، «ساعت ۵ عصر» (۱۳۹۶)، «قانون مورفی» (۱۳۹۷)، «چهار انگشت» (1397) و «سگ بند» (1398) را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

جایزه بهترین بازیگر، جشنواره تیاتر فجر برای رقص کاغذ پاره‌ها، جایزه اول جشنواره تیاتر فجر برای رژیستورها نمی‌میرند، جایزه اول جشنواره تیاتر فجر برای یک دقیقه سکوت، مقام دوم بهترین بازیگر جشنواره تیاتر فجر (مشترک) برای پاییز، مقام دوم بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر (مشترک) همان همیشگی، بهترین بازیگر طنز برای سریال «بدون شرح»، بهترین بازیگر سریال «برای آخرین بار»، بهترین بازیگر سریال «میوه ممنوعه» از دید تماشاگران و بهترین بازیگر سریال «زیر هشت» از دید تماشاگران، از جمله افتخارات امیر جعفری می باشد.

دانلود سریال «برای آخرین بار»

دانلود سریال «میوه ممنوعه»

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر