نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
13805
-
الف
+

هنرپیشه‌های بالیوودی که سیاستمدار شدند

در این گزارش با هنرمندان هندی که وارد عرصه سیاست شده اند، آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، بسیاری از هنرمندان در طول دوران حرفه خود از سینما و بازیگری کناره گیری کرده و وارد عرصه های مختلف از جمله سیاست شده اند.

وارد شدن هنرمندان سینمای بالیوود به عرصه سیاست یک مساله جدید نیست و سابقه طولانی دارد. در این گزارش قصد داریم شماری از این هنرمندان را معرفی کنیم.

آمیتاب بچن

«آمیتاب بچن» در سال ۱۹۸۴ میلادی به سیاست رو آورد. او در اثر تلاش دوست اش «راجیو گاندی» خود را در الله آباد که تاکنون هفت نفر از چهارده نخست‌وزیر هندوستان از این شهر بوده‌اند، نامزد کرد و با به دست آوردن آرای بسیاری برنده شد. اما فقط سه سال بعد دوباره چوکی پارلمان را کنار گذاشت.

سونيل دت

«سونيل دت»، یکی دیگر از ستاره های سینمای هند در سال ۱۹۸۴ سیاست را آغاز کرد. سنیل دت، پدر «سنجی دت»، از حزب کانگرس پنج بار به عنوان عضو پارلمان انتخاب شده است. او به حیث وزیر ورزش نیز در حکومت هند فعالیت داشته است.

وينود کانا


«وینود کانا»، یکی از ستارگان بالیوود، چهار بار به نمایندگی از حزب بهاراتیا جاناتا از گورداسپور عضویت پارلمان هند را داشته است. برای بار پنجم او نتوانست به پارلمان راه یابد. او همچنان به حیث معین وزیر امور خارجه هند کار کرده است.

درمندرا

«درمندرا» با نام اصلی «دَرَم سینْگ دِئول»هم از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ نماینده مردم منطقه بیکانر راجستان در پارلمان بوده است.

شاتورگان سینها

«شاتورگان سینها» مدت ۱۰ سال به حیث نماینده حزب بهاراتیا جاناتا در پارلمان کار کرد. او در سال ۲۰۱۹ به حزب کانگرس پیوست و در انتخابات پیروز نشد.

راجش خانا


«راجش خانا» در تلاش اول خود برای ورود به پارلمان به نمایندگی از حزب کانگرس ناکام شد، اما در انتخابات سال ۱۹۹۲ شاتورگان سینها را شکست داد و وارد پارلمان گردید.وی در ۱۸ جولای ۲۰۱۲ درگذشت.

راج بابار


«راج بابار»، هنرپیشه معروف فلم های هندی و پنجابی نخست با حزب سماج وادی و سپس با حزب کانگرس به سیاست آغاز کرد. او سه بار در انتخابات مجلس نمایندگان (لوک سبها) پیروز شد و دو دوره در مجلس سنا (راجیا سبها) کار کرد.

متن چکروتی


«متن چکروتی» که نام اصلی اش «گورنگ چکرابورتی» است یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای هند به شمار می رود، وی درسال ۲۰۱۴ به عضویت سنا درآمد، اما در سال ۲۰۱۶ از این سمت استعفا کرد.

گوويندا


«گوویندا» زندگی هنری اش را در دهه ۸۰ آغاز کرد و در نقش های مختلف نامی برای خودش رقم زد. ورود او به سیاست بسیاری از افراد را غافلگیر کرد. گوویندا در سال ۲۰۰۴ به نمایندگی از حزب کانگرس در شمال بمبئی موفق به کسب چوکی پارلمان شد. اما پس از آن که دیگر به وی شانس شرکت در انتخابات داده نشد. او سیاست را ترک کرد.

پریش راول


«پریش راول» بازیگر و عضو حزب بهاراتیا جاناتا در این اواخر به یک رهبر سیاسی در منطقه شرقی الله آباد مبدل شده است. این بازیگر که به خاطر نقش های کمیدی اش مشهور است، در بخش تیاتر هم کارهای زیادی انجام داده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین