نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3312
-
الف
+

ستاره های سینما که هرگز آخرین اثرشان را تماشا نکردند

در این گزارش به معرفی بازیگران مشهور پرداخته ایم که بیماری یا مرگ ناگهانی، اجازه تماشای آخرین اثرشان را از آن‌ها گرفت.

به گزارش آی فیلم2، در تاریخ سینما بازیگران مشهور بسیاری بوده اند که با مرگ ناگهانی، فرصت تماشای آخرین نقش آفرینی خودشان بر پرده سینما را از دست داده اند.

در این گزارش به معرفی چهار ستاره سینما پرداخته ایم که بیماری یا مرگ ناگهانی شان، اجازه تماشای آخرین اثرشان را از آن‌ها گرفت.

بروس لی

ستاره جوان سینمای رزمی در زمان بازی در اولین فلم بزرگ و پر هزینه اش، آینده روشنی را مقابل دیدگانش می‌دید، اما مرگ ناگهانی بروس لی تنها سه هفته مانده به اکران رسمی فلم، سبب شد تا او هرگز موفق به دیدن موفقیت‌های «اژد‌ها وارد می‌شود» بر روی پرده سینما نباشد.

در سال ۱۹۷۰ بروس لی به دلیل تمرینات سنگین به بیماری فتق دیسک بین‌مهره‌ای دچار می‌شود. داکتر او را از ادامه ورزش منع کرده بود اما او با تزریق کورتیزون درد ناشی از این بیماری را کنترول می‌کرد. لی بر اثر تورم مغز که ناشی از مصرف آرامبخش بود از دنیا رفت.

جیمز دین

بازیگر پر حاشیه سینما که خیلی زود توانسته بود پله‌های ترقی را طی کند و با ۳ فلم تبدیل به یک ستاره در هالیوود شود، وی پیش از اکران فلم موفق «شورش بدون دلیل» بر اثر سانحه ترافیکی درگذشت و نتوانست هنرنمایی خود را شاهد باشد. وی سوار بر یک پورشه بود که به علت رعایت نکردن سرعت مجاز، ناگهان موتر وی دچار حادثه شد و سینما یکی از بهترین استعدادهایش را از دست داد.

وی نامزد دو اسکار بهترین بازیگر مرد بود. وی اولین بازیگری بود که پس از مرگ نامزد اسکار شد و تنها کسی است که دو بار پس از مرگش نامزد اسکار شده ‌است.

کلارگ گیبل

گیبل در آخرین نقش آفرینی زندگی اش در فلم «ناجور‌ها» به کارگردانی «جان هیوستن» حاضر شده بود و گفته می‌شود که گیبل پس از بازی در این فلم و از دست دادن همسر خود در یک سانحه هوایی سکته کرد و پس از چند روز درگذشت. گیبل هرگز نتوانست فلم «ناجور‌ها» را ببیند.

او به خاطر بازی در نقش رت باتلر در فلم «بر باد رفته» به شهرت جهانی رسید. او با لقب سلطان هالیوود یا به اختصار سلطان نیز شناخته می‌شد. کلارک گیبل یکی از پولسازترین بازیگران تاریخ سینما به حساب می‌آید و توانست برای یک بار جایزه اسکار را از آن خود کند.

اسپنسر تریسی

وضعیت صحی «اسپنسر تریسی» پیش از ایفای نقش در فلم «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید» به حدی بود که کمتر کسی گمان می‌برد او بتواند بازی در این فلم را به پایان برساند. اما او در آخرین نقش آفرینی عمرش به خوبی از عهده اجرای آن برآمد و برای نهمین بار هم نامزد اسکار شد. اما مرگ اجازه تماشای فلم و حضور در مراسم اسکار را به او نداد.

تریسی یکی از ستاره‌های اصلی سینمای کلاسیک هالیوود بود و طی سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۶۷ میلادی در ۷۵ فلم ایفای نقش کرد و در طول فعالیت هنری اش ۹ بار نامزد دریافت جایزه اسکار و ۲ بار برنده این جایزه شد که از این حیث ریکورددار است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین