نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5555
-
الف
+

«کمند» و «سپند امیرسلیمانی» خواهر و برادر بازیگر سینمای ایران

در این گزارش با «سپند» و «کمند امیر سلیمانی» خواهر و برادر بازیگر سینمای ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، سینمای ایران بازیگران مشهور و توانمندی را در خود جای داده است که برخی از این بازیگران با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و می توان گفت به طور خانوادگی به رشته بازیگری روی آورده اند.

در این گزارش به معرفی «سپند» و «کمند امیر سلیمانی» خواهر و برادر بازیگر سینمای ایران می پردازیم.

سپند و کمند امیرسلیمانی پسر و دختر «سعید امیرسلیمانی» بازیگر  کهنه کار ایران هستند که هر دو در دنیای بازیگری فعال می باشند.

«کمند امیرسلیمانی» زاده ١۶ جوزا(خرداد) ۱۳۵۲ هجری خورشیدی در تهران فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. بازی در نمایش «سنجاب‌ها» در سن ۷ سالگی نخستین فعالیت او در عرصه تیاتر به حساب می‌آید.

وی در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار حضور در تلویزیون را با برنامه کودکان و نوجوانان «پای صحبت‌های بابا علی» ساخته‌ «شیرین جاهد» تجربه کرد.

در این برنامه «کمند امیرسلیمانی» و «لهراسب غفرانی فر» نقش مریم و محمد، نواسه های «باباعلی» را بازی می‌کردند که مشکلاتشان را با پدرکلانشان مطرح می کردند و او به آنها پندی اخلاقی می‌داد.

بانو امیرسلیمانی در سال های 1362 اولین سریال تلویزیونی خود تحت نام «مخمصه» را بازی کرد.

وی در سال 1363 در سریال «سواد آموزی» و در سال 1368 در سریال «عقیق» به نقش آفرینی پرداخت اما هنرنمایی اش در نقش آذر سریال «پدر سالار» (1374) موجب شهرت وی شد، همچنین بازی بانو امیرسلیمانی در سریال «همسایه‌ها» (1379) باعث شد مورد توجه واقع شود.

کمند امیرسلیمانی در سینما هم موفق بود. او برای بازی قابل‌قبول و متفاوتش در فلم «قرمز» (1377) در هفدهمین جشنواره‌ فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت.

از دیگر فلم های امیرسلیمانی می‌توان به «با من از فردا بگو» (۱۳۶۶)، «سفر عشق» (۱۳۶۷)، «دخترک کنار مرداب» (۱۳۶۸)، «چون ابر در بهاران» (۱۳۶۹)، «در آرزوی ازدواج» (۱۳۶۹)، «راز خنجر» (۱۳۷۱)، «پاییز بلند» (۱۳۷۲)، «مهریه‌ بی‌بی» (۱۳۷۳)، «قاعده‌ بازی» (۱۳۷۵)، «شیدا» (۱۳۷۷)، «شبانه» (۱۳۸۳)، «اگر تو نبودی» (۱۳۸۵)، «مظفرنامه» (۱۳۸۶)، «شاید دوست، شاید دشمن» (۱۳۸۷)، «شماره‌های انتظار» (۱۳۹۰)، «بابای من خواننده‌است» (۱۳۹۰)، «دروازه‌ روی هشت» (۱۳۹۱)، «جایزه برای بازنده‌ها» (۱۳۹۱)، «رستم و سهراب» (۱۳۹۲) و «جایزه‌ای برای قدرت» (۱۳۹۳) اشاره نمود.

سریال هایی همچون «مخمصه» (۱۳۶۳–۱۳۶۲)، «عقیق» (۱۳۶۸)، «آمیز قلمدون» (۱۳۷۳)، «همسران» (۱۳۷۳)، «عیاران» (۱۳۷۴)، «دردسر بزرگ» (۱۳۷۵)، «فرمان» (۱۳۸۱)، «داوطلب» (۱۳۸۲)، «رسم شیدایی» (۱۳۸۳)، «مشق عشق» (۱۳۸۳)، «پنجره» (۱۳۸۵)، «بی‌مقدمه» (۱۳۸۵)، «ساعت شنی» (۱۳۸۵)، «ماه عسل» (۱۳۸۷)، «دفترخانه‌ شماره ۱۳» (۱۳۸۸)، «تبریز در مه» (۱۳۸۹)، «ملکوت» (۱۳۸۹)، «هوش سیاه 1» (۱۳۸۹)، «توطئه‌ فامیلی» (۱۳۹۰)، «یک لحظه دیرتر» (۱۳۹۱)، «دزد و پلیس» (۱۳۹۱)، «ویلای من» (۱۳۹۲–۱۳۹۱)، «هوش سیاه ۲» (۱۳۹۲)، «بی‌قرار» (۱۳۹۲)، «شوخی کردم» (۱۳۹۳–۱۳۹۲)، «فاخته» (۱۳۹۳)، «مثل من، مثل تو» (۱۳۹۳)، «معمای شاه» (۱۳۹۰-1394)، «ستایش3» (1398) و «ملکاوان»(1398) از دیگر کارهای خوب این بازیگر توانا در تلویزیون می‌باشد.

«سپند امیرسلیمانی» زاده ۲۸ قوس(آذر) ۱۳۵۶ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری می باشد، به خاطر پدرش از 4 سالگی وارد تیاتر شد و شروع به نمایشنامه خوانی کرد بعدا به سمت موسیقی رفت.

اولین بار در سال 1370 وقتی 14 ساله بود نقش کوتاهی با پدرش در فلم «دندان طلا» ایفا کرد اما بصورت جدی در سال 1380 با فلم «نان، عشق، موتور 1000» وارد سینما شد.

در سال 77 تجربه کوتاهی را با سریال «بگذار آفتاب برآید»، به دست آورد سپس در سریال «آسمان همیشه ابری نیست» سال 89 ایفای نقش کرد و در «شب های برره» سال 84 نیز حضور داشت.

سپند به صورت حرفوی نیز وارد عرصه آوازخوانی شده است و پارچه ای به نام «پاییز» را منتشر کرده است.

«پاورچین» (1382)، «من یک مستاجرم»(1383)، «مرد دوهزارچهره» (1388)، «خوش‌نشین‌ها» (1389)، «کلاه پهلوی» (1389)، «تبریز در مه» (1389)، «خروس» (1392)، «معمای شاه» (1395)، «در حاشیه» (۱۳۹۴)، «شوخی کردم»، (1395) و
«کامیون» (۱۳۹۹) از جمله سریال های سپند امیرسلیمانی می باشد.

همچنین فلم های «اخراجی‌ها» (۱۳۸۵)، «مظفرنامه» (۱۳۸۶)، «اخراجی‌ها ۲» (1388)، «اخراجی‌ها ۳» (۱۳۸۹)، «مردان مریخی و زنان ونوسی» (۱۳۸۹)، «چک» (۱۳۹۰)، «خوب، بد، جلف» (۱۳۹۴) و «هزارپا» (۱۳۹۶) در کارنامه هنری وی به چشم می خورند.

گفتنی است سپند و کمند امیرسلیمانی در سریال های تبریز در مه و معمای شاه هم بازی بوده اند.

بیشتربخوانید:

«مهراوه» و «ملیکا شریفی نیا» خواهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران

ع ا

نظر شما
ارسال نظر