نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6839
-
الف
+

«مهران مدیری» بازیگر و کارگردان سریال «دردسروالدین» را بشناسید

در این گزارش با «مهران مدیری» کارگردان، هنرپیشه، آوازخوان ، گرداننده و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «مهران مدیری» کارگردان، هنرپیشه، آوازخوان، گرداننده و تهیه‌کننده ایرانی در تاریخ ۱۸ حمل(فروردین) ۱۳۴۶ خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

وی از شانزده سالگی با تیاتر آشنا شد، در سال ۱۳۶۸ خورشیدی وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت.

 «مهران مدیری» در سال ۱۳۷۲ خورشیدی به همراه «داریوش کاردان» اولین برنامه کمیدی خود را برای نوروز ساخت و تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت.

همچنین وی در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ خورشیدی بود که در سریال کمیدی «نوروز ۷۲» بازی کرد. 

«مهران مدیری» در سال 1372 با بازی در سریال «باغ گیلاس» اولین نقش جدی اش را در تلویزیون بازی کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

داستان باغ گیلاس زندگی دو برادر به نام های محسن با بازی مهران مدیری و امیر با بازی عبدالرضا اکبری را روایت می کند که یک باغ به آن ها به ارث رسیده و بخاطر اختلاف در چگونگی استفاده از آن مقابل یکدیگر قرار میگیرند.

او در همان سال سریال کمیدی «پرواز 57» را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت. «مهران مدیری» علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این سریال حضور داشت. 

مدیری بعد از موفقیت در سریال «پرواز 57» در همان سال یعنی 1373 دست به ساخت سریال دیگری با عنوان «ساعت خوش» زد. این سریال کمیدی زمینه ورود و معرفی بسیاری از بازیگران را در عرصه طنز فراهم آورد.

وی بعد از آن سریال های کمیدی دیگری همچون «سال خوش»، «نوروز ۷۶ »، «(جُنگ)۷۷»، «ببخشید شما»، «پلاک ۱۴»، «۹۰ شب» و «طنز ۸۰» را ساخت.

«مهران مدیری» در سال 1380 سریال «دردسروالدین» را به کارگردانی و نقش آفرینی خود برای صدا و سیمای ایران ساخت.

این سریال درباره علی پورحاتم (مهران مدیری) کارمندی است که دارای ۴ اولاد می باشد و همسر خود را از دست داده است، پس از نزاع یکی از پسرانش (علی صادقی) با هم‌صنفی خود، با ایران یزدان‌پناه (فاطمه گودرزی)، مادر هم‌صنفی پسرش، که او نیز همسرش را از دست داده است و ۳ فرزند دارد آشنا می‌شود و این دو تصمیم به آغاز زندگی مشترک می‌گیرند ولی فرزندانشان با این ازدواج موافق نیستند...

وی در سال 1381 یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین آثار خود یعنی سریال تلویزیونی «پاورچین» را ساخت و توانست بار دیگر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید.

سریال درباره مردی به نام فرهاد(مهران مدیری) برره ای است که برای تحصیل به تهران آمده و با مهتاب ازدواج میکند و داماد سرخانه می شود. 

 «مهران مدیری» در سال بعد یعنی در سال 1382 با سریال «نقطه چین» بار دیگر با استقبال خوب مردم روبرو شد.

وی همانند کارهای قبلی خود در این مجموعه به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی حضور داشت و نقش «اردلان پشندی» را ایفا کرد. 

مدیری در سال 1384 اثر کمیدی متفاوتی به نام «شب های برره» را کارگردانی کرد. این سریال تلویزیونی درباره روستایی خیالی به نام برره بود که هر بار اتفاق جدیدی برای ساکنان آن می افتاد.

به جرات می توان گفت این سریال طنز یکی از پر طرفدارترین و زیباترین کمیدی های چند دهه اخیر صدا و سیمای ایران بود که در آن بسیاری از بازیگران پرآوازه این کشور به ایفای نقش پرداخته اند.

«مرد دو هزار چهره» در سال 1388 آخرین سریال «مهران مدیری» برای تلویزیون ایران بود و بعد از آن فعالیت خودش را در سینما و سینمای خانگی ادامه داد.

آقای مدیری در سال 1392 مجموعه جدیدی با عنوان «شوخی کردم» را ساخت که هر قسمت از این سریال کمیدی موضوع خاصی را دنبال می کند و معضلات جامعه را در قالب طنز به نمایش میگذارد.

«مهران مدیری» در سال 1392 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال های «شب های برره» و «مرد هزار چهره» انتخاب شد و به همین خاطر بعد از 6 سال دوری از تلویزیون تصمیم به بازگشت گرفت.

مدیری بعد از سال ها دوری از تلویزیون با ساخت سریال «در حاشیه» به تلویزیون بازگشت.

«مهران مدیری» در سال 1394 «در حاشیه2» را در 27 قسمت برای رسانه ملی ایران ساخت.

این سریال در ادامه «در حاشیه1» ساخته شده و این بار چهار تن از کرکتر های سریال در اردوگاهی دوره محکومیتشان را میگذرانند و هر بار ماجراهایی برای آن ها رخ می دهد.

یکی دیگر از فعالیت های آقای مدیری گردانندگی برنامه «دورهمی»  می باشد که در اواخر سال 1394 تولید و در ایام نوروز 95 از تلویزیون ایران نشر شد. این برنامه توانست به سرعت توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.

در این برنامه هر بار چهره های معروف ورزشی و هنری حضور پیدا کرده و به گفتگو با آقای مدیری مینشینند.برنامه دورهمی در چهار فصل ساخته و اکنون فصل پنجم آن نیز از رسانه ملی ایران در حال نشر است.

«توکیو بدون توقف»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «دایره زنگی»، «پل چوبی»، «ساعت ۵ عصر»، «ماهمه با هم هستیم»، «رحمان 1400»، «درخت گردو» و هیولا» از آثار سینمایی مدیری می باشد.

همچنین خوانندگی تیتراژ سریال های «مهر و ماه۱۳۸۳»، «شب های برره ۱۳۸۴»، «باغ مظفر۱۳۸۵»، «قهوه تلخ۱۳۸۹» و «زعفرانی» از جمله فعالیت های وی در عرصه موسیقی می باشد.

گفتنی است که سریال های «درحاشیه 1و 2»، «شب های برره»، «شوخی کردم» و «مرد هزارچهره» پیش تر با نقش آفرینی و کارگردانی مهران مدیری از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

همچنین سریال «دردسر والدین» اکنون هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «مرد هزار چهره»

دانلود سریال «دردسر والدین»

دانلود سریال درحاشیه 1

دانلود سریال درحاشیه 2

دانلود سریال «شب های برره» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر