نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4170
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری «کامبیز دیرباز»

در این گزارش با «کامبیز دیرباز» بازیگر سریال «پشت بام تهران» آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «کامبیز دیرباز» زاده ۱۲ سنبله(شهریور) ۱۳۵۴ هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تیاتر شروع کرد و فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فلم «دختران انتظار» آغاز شد. او در این فلم در کنار بازیگرانی مثل نیکی کریمی و پارسا پیروزفر به ایفای نقش پرداخت.

در سال 1378 خورشیدی با «آژانس دوستی» وارد قاب تلویزیون شد و بازی در فلم «اخراجی ها» در نقش «مجید سوزوکی» او را محبوب کرد.

«کامبیز دیرباز» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فلم «دوئل» احمدرضا درویش در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر ایران به دست آورد.

دوئل نخستین فلم سینمایی ایران است که با صدای دالبی دیجیتال ضبط شده است. این فلم یکی از پر مصرف ترین فلم‌های مستقل در تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. 

همچنان این فلم موفق به دریافت ۸ سیمرغ بلورین از بیست و دومین دوره جشنواره فلم فجر شد.

کامبیز دیرباز بعد از حضور کوتاه در سریال های «آژانس دوستی»، «همسفر» و «رستوران خانوادگی» به عنوان میهمان، برای اولین حضور جدی خود در تلویزیون با بازی در سریال «تب سرد» دیده شد.

او در کنار بازیگرانی مثل «حمید گودرزی» و «شهاب حسینی» در این سریال به ایفای نقش پرداخت و به شهرت زیادی رسید. تب سرد به کارگردانی «علیرضا افخمی» در سال 1383 ساخته و از رسانه ملی ایران نشر شد.

دیرباز در سال 1394 در سریال «پشت بام تهران» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر می باشد، حضور یافت؛ وی در این سریال نقش «غیاث» را بر عهده داشت که شخصیتی انتقام جو دارد اما در نهایت به فردی مبدل می شود که مشکلات خود را از سر راه بر می دارد.

این بازیگر در فلم‌های دیگری چون «به نام پدر» (1384)، «انعکاس» (1386)، «شرط اول» (1388) و «خاکستر و برف» (1391)؛ و سریال هایی نظیر «در چشم باد» (1389-1384)، «نابرده رنج» (1389-1388)، «پریدخت» (1386)، «بوی باران» (1392)، «میکائیل» (1393)، «آقا و خانم سنگی» (1394)، «شرایط خاص» (1395) و «گاندو» (1397) نیز به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

گفتنی است که سریال های «درچشم باد»، «تب سرد»، «میکائیل» و «آژانس دوستی» و همچنان فلم سینمایی «اخراجی ها» با بازی کامبیز دیرباز پیش تر از تلویزیون آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

دانلود سریال «پشت بام تهران»

دانلود سریال «درچشم باد»

دانلود سریال «تب سرد»

دانلود سریال «میکائیل»

دانلود سریال «آژانس دوستی»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین