نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1999
-
الف
+

اهدای عضو کودک ایرانی جان یک کودک سه ساله افغانستانی را نجات داد

عملیات پیوند جگر (کبد) به یک کودک افغانستانی با اهدای عضو یک خانواده ایرانی به صورت رایگان انجام شد.

به گزارش آی فیلم 2، دانشگاه علوم طبی تهران از پیوند موفقیت آمیز جگر (کبد) یک کودک سه ساله اهل افغانستان در تهران خبر داد.

عملیات پیوند جگر (کبد) کودک 3 ساله افغانستانی که به دلیل نارسایی جگر مادرزادی و خونریزی شدید در وضعیت وخیمی قرار داشت به صورت اورژانسی و با اهدای یک خانواده ایرانی انجام شده است.

احسان، کودک اهل افغانستان، 2.5 سال از سه سال زندگی خود را در شفاخانه بستری بوده است. بر این اساس و با توجه به اورژانسی بودن وضعیت و حال عمومی او، نامزد این پیوند قرار گرفت و عملیات با موفقیت در تاریخ دهم جوزا(خرداد) 1399 انجام شد.

این در حالی است که کودک پیوند دهنده به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست داده و خانواده وی قبول کردند تا این پیوند انجام شود.

«عبدالوهاب علیجانی» پدر احسان ضمن تشکر از خانواده اهدا کننده عضو می گوید این عملیات جان فرزند او را نجات داده و به او زندگی نو بخشیده است.

داکتر جعفریان، مسئول تیم پیوند جگر شفاخانه امام خمینی(ره) در خصوص این عملیات ابراز داشت: این سومین عملیات پیوند جگر اتباع ایرانی به اتباع خارجی می باشد.

این در حالی است که به گفته او بر اساس مقرره قانونی در این رابطه، پیوند عضو در شفاخانه های ایران تنها از اتباع هر کشور به هموطن خود او صورت می گیرد اما با توجه به ضرورت و شرایط خاص این طفل، این عملیات با جواز مقامات وزارت صحت ایران انجام شده است.

داکتر جعفریان همچنان اضافه کرد: عملیات پیوند احسان به صورت رایگان انجام شده و هزینه های آن توسط بیمه پرداخت می گردد.

پیوند جگر کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که ایران جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد.

نظر شما
ارسال نظر