نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3819
-
الف
+

نگاهی به کارنامه هنری «مرضیه برومند» خالق لحظه‌های ناب کودکی

«مرضیه برومند» کارگردان خاطره ساز و بازیگر سینما و تلویزیون ایران امروز 69 ساله می شود.

به گزارش آی فیلم 2، «مرضیه برومند» متولد سال 1330 خورشیدی در تهران، امروز به تاریخ 17 جوزا(خرداد) 69 ساله می شود.

«مرضیه برومند» کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون یکی از نوآوران تیاتر عروسکی در ایران است؛ توجه به شعر و ادبیات همواره در آثار او دیده می شود و در سال های فعالیتش علاوه بر ارائه برنامه های مناسب برای کودکان، به خانواده نیز توجه ویژه ای داشته است.

وی فارق التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

بانو برومند خالق سریال «خونه مادربزرگه» یکی از قدیمی ترین و خاطره‌انگیزترین برنامه‌های کودک برای متولدین دهه شصتی می باشد.

وی کارگردانی فلم هایی چون «الو الو من جوجوام» ، «شهر موش‌ها 1» ، «مربای شیرین» ، «شهر موش‌ها 2» و سریال هایی نظیر «آرایشگاه زیبا» ، «ورثه‎ آقای نیکبخت»، «کارگاه شمسی و دستیارش مادام» و «آب‌پریا» را به عهده داشته است.

از دیگر فعالیت‌های او، می‌توان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال عروسکی «خونه‎ مادربزرگه» و «قصه‎ های تا به تا» و ایفای نقش در سریال هایی نظیر ، «خودرو تهران 11» ، «کتاب‎فروشی هدهد» ، «نشانی» و فلم هایی چون «دایره‎ مینا» ، «سیب سرخ حوا» ، «چند تار مو» و «هیچ» اشاره کرد.

 سریال های «خونه مادر بزرگه»، «قصه های تا به تا»، «آب پریا»، «کتابفروشی هدهد»، «کارآگاه شمسی و مادام» و «آرایشگاه زیبا» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «تهران خودرو 11» هم اکنون هر روز ساعت 17 به وقت تهران و کابل و ساعت 17:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «خونه مادر بزرگه» 

دانلود سریال «قصه های تا به تا»

دانلود سریال «آب پریا»

دانلود سریال «کتابفروشی هدهد»  

دانلود سریال «کارآگاه شمسی و مادام» 

دانلود سریال «آرایشگاه زیبا» 

دانلود سریال «تهران خودرو 11» 

م ح

 

نظر شما
ارسال نظر