نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4335
-
الف
+

بیوگرافی «پیمان ابدی» بدلکار و طراح صحنه های اکشن سینما و تلویزیون ایران

در این گزارش با مرحوم «پیمان ابدی» بدلکار پرآوازه ایرانی آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «پیمان جلالی ابدی» زاده ۱۳۵۱ هجری خورشیدی در تهران، بدل‌کار پرآوازه ایرانی و طراح و کارگردان صحنه‌های اکشن بود.

وی در ۶ سالگی به ورزش اسکی پرداخت و در ۱۲ سالگی برای ادامه تحصیل به آلمان و شهر کلن سفر کرد. رشته تخصصی ورزشی او شیرجه (Diving) بود.

پیمان ابدی در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا و قهرمانی آلمان، روی‌هم رفته ۳۷ مدال کسب نمود و به خاطر شیرجه بی‌همتایش در فرانکفورت، موفق به ثبت نام خود در ریکوردهای گینس گردید.

پیمان ابدی عضو تیم Action concept (یکی از ۴ تیم برتر اکشن جهان) بود و با طراحی و اجرای صحنه‌های اکشن در پروژه‌های مشهور مانند «هشدار برای کبرا ۱۱»، «پلیس‌های موتورسوار»، «۱۰۰ درجه»، «دلقک»، و «فرشتگان وحشی»، مهارت‌های علمی و تخنیکی خود را به نمایش گذاشت.

وی که به‌ خاطر فعالیت در سریال «هشدار برای کبرا ۱۱» به شهرت رسیده بود، در سال ۱۳۸۵ به ایران بازگشت و یک آموزشگاه حرفوی اکشن تأسیس نمود.

پیمان ابدی سرانجام در عصر روز چهارشنبه ۱۶ ثور(اردیبهشت) ۱۳۸۸ در حین اجرای یک صحنه اکشن، در تله‌فلم «چشم‌های نامحسوس» به کارگردانی «محسن موسویان» جان خود را از دست داد.

وی در فلم های «بختک»، «قرنطینه»، «ریسمان باز»، «مخمصه»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «سایه وحشت»، «صندلی خالی»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «باغ قرمز» و «چشمهای نامحسوس» به بدل کاری پرداخته است.

مرحوم پیمان ابدی در سریال های «هوش سیاه»، «راه بی‌پایان»، «میوه ممنوعه»، «عملیات ۱۲۵»، «ترانه مادری»، «روز حسرت»، «آینه‌های نشکن» و «مرگ تدریجی یک رؤیا»، طراح صحنههای اکشن بوده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر