نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7379
-
الف
+

آشنایی با «مریم امیرجلالی» بازیگر سریال های کمیدی آی فیلم 2 + تصاویر

در این گزارش با «مریم امیرجلالی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «مریم امیرجلالی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بیشتر بازی وی را در سریال های کمیدی شاهد بوده اند، در تاریخ 29 قوس(آذر) سال 1326 در تهران متولد شد.

این بازیگر از سال 1374 با بازی در سریال «زیر گنبد کبود» ساخته مرحوم «بهمن زرین پور» وارد عرصه بازیگری شد اما شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در سریال های کمیدی در سال‌های دهه ۸۰ است. 

سریال «زیر گنبد کبود» درباره پدری بازنشسته به همراه همسر، دختر و پسرش است که تلاش می‌کنند مشکلات موجود را از طریق هم‌فکری، برطرف کنند.

 «مریم امیرجلالی» در سال 1381 در سریال «پشت کنکوری ها» ساخته «پریسا بخت آور» به عنوان کرکتر مادر سیاوش و سیامک به ایفای نقش پرداخت.

داستان این سریال درباره «سیاوش» عاشق و دل‌باخته دختری به نام مریم است که به خواستگاری او می‌رود اما دختر برای ازدواج با او شرطی می‌گذارد و آن استخدام در یک اداره یا قبولی در کانکور است. بر این اساس سیاوش به مریم وعده می سپارد به هر طريق ممکن در كانكور  قبول شود و...

بانو امیرجلالی در سال 1383 در سه سریال «خانه به دوش»، «رسم شیدایی» و «غنچه و خاله جون کوکب» به ایفای نقش پرداخت.

وی با نقش آفرینی در سریال «خانه به دوش» به عنوان کرکتر «ناهید» همسر آقا ماشالله و خواهر نسرین در بین مخاطبان تلویزیون بیشتر شناخته شد و به شهرت رسید. 

سریال «غنچه و خاله جون کوکب» نیز از دیگر آثار تلویزیونی بانو امیرجلالی در همین سال بود که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

اين سریال تلويزيونی داستان یک دخترک به نام غنچه است كه همراه خاله اش كوكب خانم (بانو امیرجلالی) زندگی می كند. اين دختر در مکتب و خانه با گپ هايی كه می زند و رفتاری كه دارد اطرافيانش را به جنجال و تکلیف میاندازد. غنچه در هر قسمت از اين سريال اتفاقی را رقم می زند كه يك داستان مستقل را به خود اختصاص می دهد.

«مریم امیرجلالی» در سال بعد یعنی 1384 خورشیدی در سریال کمیدی دیگری به نام «متهم گریخت» ساخته «رضا عطاران» در نقش «سرور» همسر هاشم آقا به ایفای نقش پرداخت.

متهم گریخت با بازی توانمند بانو امیرجلالی  به یکی از پربیننده ترین و محبوب ترین سریال های ماه رمضانی رسانه ملی ایران تبدیل شد.

این سریال درباره مردی به نام هاشم آقا است که به خاطر تکلیف قلبی و به اصرار همسرش، کار در تعمیرگاه را رها کرده و به امید شغلی بهتر، به همراه خانواده‌اش از شهرستان به تهران مهاجرت می‌کند. اما زندگی در تهران، او و خانواده‌اش را با مشکلات خاص روبه‌رو می‌سازد.

«مریم امیرجلالی» با استعداد و توانایی که در ایفای نقش کرکترهای کمیدی داشت، توانست بار دیگر در سریال 1385 در سریال کمیدی دیگری به نام «ترش و شیرین» مهمان خانه های مردم شود.

وی در این سریال ایفاگر نقش زنی به نام «نصرت» بود که پس از مرگ شوهرش، برای گذراندن امور زندگی به ترشی فروشی روی می‎آورد و در این بین با مردی عاشق پیشه که مشتری وی است روبرو می‎شود و ...

بانو امیرجلالی در سال 1386 در سریال طنز و پربیننده «چارخونه» ساخته «سروش صحت»، نقش «شکوه» را بازی کرد.

این سریال داستان زوج میانسالی به نام منصور جمالی(حمید لولایی) و شکوه (مریم امیرجلالی) است که با دو دختر و دامادشان زندگی می‌کنند. در هر قسمت اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد که ماجرای همان قسمت به صورت طنز و کمدی بیان می‌شود.

سریال «چهاردیواری» ساخته «سیروس مقدم» با بازی بانو امیرجلالی یکی از خاطره انگیزترین سریال‌ها و پربیننده‌ترین مجموعه دهه ۸۰ است که در نوروز سال 1389 از تلویزیون نشر شد.

بانو امیرجلالی در سال 1390 در سریال «دختری به نام آهو» ساخته «قدرت‌الله صلح‌میرزایی» کرکتر «همسر آقا مرتضی» را بازی کرد.

داستان سريال «دختری به نام آهو» درباره مردی به نام مرتضی حشمت است كه چهار پسرش ازدواج كرده اند و تمام آن ها صاحب پسر شده اند.

آقا مرتضي كه خيلی دوست دارد نواسه دختری داشته باشد تلاش می کند تا مقدمات ازدواج پسر پنجمش را كه به تازگی دوران عسگری اش تمام شده، مهيا كند. اما آماده كردن چنين مقدماتی آن قدرها هم كه او فكر می كند كار ساده ای نيست...

«مریم امیرجلالی» در سال 1392 در دو سریال «بی قرار» به کارگردانی «فلورا سام» در نقش «عصمت» کارگر مسافرخانه و سریال «اولین انتخاب» ساخته «مهدی سباغ زاده» به ایفای نقش پرداخت.

«روزهای بد به در»، «خاتون» و «هیئت مدیره» از آخرین آثار تلویزیونی است که وی در آن ها نقش آفرینی کرده است.

بازنشسته ها (1391)، شبکه (1390)، چگونه میلیاردر شدم (1389)، افراطی ها (1388)، به دنبال خوشبختی (1388)، پوپک و مش ماشاالله (1388)، چراغ قرمز (1388)، غریبه ای در شهر (1388)، آقای هفت رنگ (1387)، مادر زن سلام (1385)، مهمان (1385)، نصف مال من، نصف مال تو (1385)، دم صبح (1384)، مربای شیرین (1380) و شب های تهران (1379) نیز از آثار سینمایی بانو امیرجلالی می باشد.

سریال های «خانه به دوش»، «ترش و شیرین»، «متهم گریخت» و «پشت کنکوری ها» با بازی بانو امیرجلالی پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «غنچه و خاله جون کوکب» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید: 

بازیگر سریال «خانه به دوش» : فلم های لودگی بازی نمی کنم

تماشا و دانلود سریال «غنچه و خاله جون کوکب» 

دانلود سریال «خانه به دوش» 

دانلود سریال «ترش و شیرین» 

دانلود سریال «متهم گریخت»

دانلود سریال «پشت کنکوری ها» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر