نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5866
-
الف
+

داستان حضرت مریم(ع) اسوه پاکدامنی در سریال «قصه های زنان در قرآن»

در قسمت دهم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان به دنیا آمدن عیسی(ع) اشاره شده است.

به گزارش آی فیلم 2، سریال انیمیشنی «قصه های زنان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و همچنین ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

در این انیمیشن تاکنون به داستان های «هبوط آدم»، «هابیل و قابیل»، «همسر نوح(ع)»، «آسیه» ، «زلیخا»، «مریم مقدس» و «هاجر و ساره» در این سریال پرداخته شده است.

در قسمت دهم داستان «قصه های زنان در قرآن» به داستان متولد شدن حضرت مسیح(ع) پرداخته می شود. زمانی که خداوند فرشته‌ای را به شکل انسانی به سراغ او فرستاد تا حضرت عیسی(ع) را به او بدهد.

وقتی زمان تولد حضرت عیسی(ع) فرا رسید، درد زایمان، حضرت مریم را به پای نخل خشکیده‌ای کشاند. حضرت مریم از این‌که به زودی مورد تهمت‌های مردم قرار خواهد گرفت، بسیار نگران بود؛ به اندازه‌ای که آرزوی مرگ کرد. اما حضرت عیسی(ع) که تازه متولد شده بود، به امر خدا به سخن آمد و مادرش را دلداری داد.

او گفت: «نگران نباش که خدا برایت چشمه گوارایی در زیر پایت جوشانده است. تنه این نخل را به سمت خود تکان بده تا برایت رطب تازه بریزد. از این نعمت‌ها تناول کن و خوشحال باش. هر کس تو را دید، به او بگو که من امروز روزه سکوت گرفته‌ام و با کسی حرف نخواهم زد.»

حضرت مریم با قلبی مطمئن، در حالی‌که فرزندش را در آغوش گرفته بود، به سمت قوم و قبیله‌اش برگشت.

مردم ظاهر بین، با دیدن این صحنه، نسبت به مریم بدگمان شده و به او گفتند: «تو کار خیلی بدی انجام دادی. ای خواهر هارون! پدر و مادرت افراد منحرفی نبودند. تو چرا به این فساد مبتلا شدی؟!».

حضرت مریم با اشاره به آنان فهماند که روزه سکوت گرفته و باید سؤال خود را از نوزادی که در آغوش دارد بپرسند.

مردم با تعجب گفتند: «ما چه طور می‌توانیم با کودکی که تازه متولد شده، سخن بگوییم؟!».

این‌جا بود که مردم برای اولین بار، معجزه عیسای تازه متولد شده را با چشم و گوش خود دیدند و شنیدند. به قدرت الهی، حضرت عیسی(ع) زبان به سخن گشود و با مردم صحبت کرد و گفت: من بنده خدا هستم. او مرا به پیامبری برگزیده و به من کتاب آسمانی عطا کرده است. او مرا مخلوقی مبارک و پُر خیر و برکت قرار داده و مرا به خواندن نماز تا زمانی که زنده هستم، سفارش کرده است. او دستور داده تا با مادرم مهربان باشم و مرا سرکش و بدبخت قرار نداده. درود بر من، آن روزی که متولد شدم و آن روزی که خواهم مرد و آن روزی که مبعوث خواهم شد.

حضرت عیسی(ع) با این سخنان، آن تهمت بزرگ را از مادر خود دور کرد و پیامبری خود را برای مردم ثابت ساخت.

برای تماشای این قسمت و دیگر قسمت های این سریال به روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر