نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3894
-
الف
+

روایت «زن نوح(ع)» و «آسیه» زن فرعون در سریال «قصه های زنان در قرآن»

در سومین قسمت از سریال «قصه های زنان در قرآن» به ماجرای «زن نوح(ع)» و «آسیه» زن فرعون پرداخته شده است.

به گزارش آی فیلم 2،«مصطفی الفرماوی» از برجسته‌ترین کارگردانان انیمیشن مصر در سال 2013 میلادی سریال «قصه های زنان در قرآن» را ساخت.

در قسمت اول و دوم این سریال که از شبکه آی فیلم2 نشر شد، به «هبوط آدم» و «هابیل و قابیل» اشاره شد.

در قسمت سوم سریال «قصه های زنان در قرآن» به ماجرای زن نوح(ع) و عادت ناپسند او اشاره شده و از سوی دیگر الفرماوی گریزی به زندگی حضرت موسی(ع) و داستان اسلام آوردن آسیه زن فرعون زده است.

در تاریخ می بینیم كه عده ای از زنان انبیاء اعتقادی غیر از اعتقاد راستین انبیاء داشتند و عَلَم مخالفت با آن ها را می افراشتند.

زن نوح(ع) از اینکه یکتاپرست باشد سرباز می زد. او علاوه بر این پیوسته به شوهر خود خیانت می نمود و احترام او را نگاه نمی داشت. این وضع همچنان ادامه پیدا کرد تا سرانجام حوصله نوح|(ع) به سر آمد. او دیگر از اصلاح قوم و به راه آمدن آنان مایوس شد و دعوت خود را بی نتیجه دید و آن قوم گناهکار و بی بند و بار را نفرین نمود.

سرانجام خداوند نفرین نوح(ع) را پذیرفت و دستور داد که چون دیگر در بقای قوم سرکش و هوا پرست، امیدی نیست ، کشتی بساز و خود و تمام پیروان و معتقدانت در آن قرار گیرید ولی ستمگران را به حال خود رها کن و از من مخواه که آنان را نجات دهم چون همه باید غرق شوند.

در این طوفان جهانی، فقط نوح(ع) و سرنشینان کشتی جان به سلامت بردند. زن نوح(ع) و پسر او که هر دو از گمراهان و کافران بودند نیز با سایر ستمگران هلاک شدند و نام ننگی از خود به یادگار گذاردند.

در بخشی دیگر از این قسمت، داستان آسیه همسر شخص طغیانگر و سرکشی به نام فرعون که در سرزمین مصر حکومت می‌کرد، روایت می شود.

آسیه یکی از نخستین کسانی بود که به دین توحیدی موسی(ع) ایمان آورد. مسلمانان آسیه را از پنج زن مقدس برگزیده می‌دانند.

بنابراین گزارش، سریال «قصه های زنان در قرآن» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

برای تماشای این سریال بر روی دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن»  کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر