نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3063
-
الف
+

20 ثور؛ سالگره تولد «رضا عطاران» کارگردان سریال های شبکه آی فیلم2

20 ثور(اردیبهشت) زادروز «رضا عطاران» بازیگر و کارگردان مشهور ایران است.

20 ثور(اردیبهشت) زادروز «رضا عطاران» بازیگر، کارگردان، فلمنامه‌نویس،آوازخوان و تدوین‌گر سینما و تلویزیون ایران است.

«رضا عطاران» بعد از اینکه دیپلوم خود را در رشته اقتصاد گرفت، در دانشگاه تهران رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت.

او به خاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تیاتر «حسن حامد» فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.

«رضا عطاران» در سال 1369 با بازی در مجموعه تلویزیونی «بیداران» به کارگردانی «اصغر عبداللهی» برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال «پرواز 57» و «ساعت خوش» ساخته «مهران مدیری» به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد.

سریال «پرواز 57» یکی از نخستین سریال های کمیدی بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که توسط «مهران مدیری»در سال 1372خورشیدی ساخته شد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

همچنان «ساعت خوش» نام یک سریال طنز دیگری است که در سال 1373 توسط «مهران مدیری» با بازی عطاران ساخته شد و با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو گردید.  

عطاران بعد از بازی در سریال های «سال خوش»، «سرزمین سبز» و «دنیای شیرین» در سال 1378 اولین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی «مجید دلبندم» رقم زد.

«رضا عطاران» در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به عنوان بازیگر نیز حضور داشت.

«رضا عطاران» در سال 1376 با بازی در فلم سینمایی «کلید ازدواج» به کارگردانی «داوود موثقی» برای اولین بار قدم به عرصه سینما گذاشت.

«سیندرلا» عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال 1380 رقم خورد. عطاران بعد از آن در فلم هایی مثل «کلاه قرمزی و سروناز»، «هوو» و «کلاهی برای باران» فعالیت بازیگری اش را در سینما ادامه داد.

«هزارپا» به کارگردانی «ابوالحسن داوودی» توانست با فروش 30 میلیاردی رکورد پر فروش ترین فلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.

این هنرمند، به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان در سریال هایی چون «بیداران» (1369)، «پرواز 57» (1372)، «ساعت خوش» (1373)، «دنیای شیرین» (1375)، «سیب خنده» (1376)، «مجید دلبندم» (1378)، «ستاره ها» (1378)، «قطار ابدی» (1379)، «کوچه‌ی اقاقیا» (1382)، «خانه به دوش» (1383)، «متهم گریخت» (1384)، «ترش و شیرین» (1385) و «بزنگاه» (1387)؛ و همچنین در فلم ‌«خوابم می‌آد» (1390) و «رد کارپت» (1392) حضور داشته است.

گفتنی است «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «دنیای شیرین»، «مجید دلبندم»، «کوچه اقاقیا»، «ترش و شیرین»، «سیب خنده» و «بزنگاه» از جمله سریال هایی است که با بازی «رضا عطاران» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در ادامه به مناسبت سالگره تولد رضا عطاران، عکس هایی از دوران نوجوانی، جوانی و سال های دور حضور وی در حرفه بازیگری را مشاهده می کنید:

دانلود سریال «خانه به دوش»

دانلود سریال «متهم گریخت»

دانلود سریال «مجید دلبندم»

دانلود سریال «کوچه اقاقیا»

دانلود سریال «ترش و شیرین»

دانلود سریال «سیب خنده»

دانلود سریال «دنیای شیرین»

دانلود سریال «بزنگاه»

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر