نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4766
-
الف
+

«فرج الله سلحشور» کارگردان سریال «یوسف پیامبر» را بیشتر بشناسید

در این گزارش با مرحوم «فرج‌الله سلحشور» بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان سریال تاریخی «یوسف پیامبر» بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «فرج‌الله سلحشور» بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی در سال ۱۳۳۱ در قزوین به دنیا آمد و روز هشتم حوت/اسفند ۱۳۹۴ در تهران درگذشت.

 «فرج الله سلحشور» کارگردان سریال های تاریخی – مذهبی چون «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» فعالیت هنری خود را سال 1361 خورشیدی با بازی در فلم «توبه نصوح» آغاز کرد.

این فلم داستان زندگی فردی به نام «لطف‌علی خان» با بازی مرحوم سلحشور را به تصویر می کشد که بر اثر سکته می‌میرد ولی در هنگام خاکسپاری زنده شده و از جا بر می‌خیزد. او در اثر این اتفاق به این فکر می‌افتد که از افرادی که می‌شناسد حلالیت بگیرد غافل از اینکه مسیر سختی پیش رو دارد...

 «فرج الله سلحشور» در سال 1363 در فلم سینمایی «گورکن» ساخته «محمدرضا هنرمند» به عنوان بازیگر و چهره پرداز به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال 1365 در 34 سالگی در فلم «پرواز در شب» نیز نقش آفرینی کرد و با «رسول ملاقلی‌پور» یعنی کارگردان فلم «پرواز در شب» و هنرمندانی چون «علی یعقوب‌زاده»، «تاجبخش فناییان»، «جعفر دهقا»ن و «مصطفی لاجوردی» همکاری کرد.

وی بعد مدتی دوری از حرفه بازیگری در سال 1372 فلم سینمایی «ایوب پیامبر» را با کارگردانی و نویسندگی خود ساخت.

در این فلم، حضرت ایوب پیامبر علیه السلام در پیشگاه خداوند شیطان را دچار حسد می کند و مشیت الهی بر این قرار می گیرد که ایوب علیه السلام را با مشکلات بیازماید. بلاهایی مثل طوفان ، زلزله ، مرض و قطحی قوم پیامبر را رو به نابودی می برد و به تدریج موجب روی گرداندن قوم از ایوب پیامبر علیه السلام می شود.

 «کبری فرخی» ، «عطاءالله سلمانیان» ، «اسرافیل علمداری» ، «سعید قائمی»، «اصغر شریف‌زاده» و... از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند.

مرحوم سلحشور در سال 1376 علاوه بازیگری در فلم سینمایی «دنیای وارونه» ساخته «شهریار بحرانی» کارگردانی سریال «مردان آنجلس(اصحاب کهف)» را عهده دار شد.

«اصحاب کهف»، قصه مردانی خداپرست است که به خاطر ظلم و جور پادشاه زمان و همچنین حفظ ایمانشان، از شهر گریخته و در غاری پناه می‌گیرند. آنان که دست یاری خدا و الطاف الهی پشتیبانشان است، به خوابی عمیق فرو می‌روند...

«جعفر دهقان»، «رضا رضوی»، «رضا توکلی»، «حسین یاری»، «مجید مشیری»، «جهانبخش سلطانی»، «مهتاب کرامتی» و...از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کردند.

در همین اوضاع که پای سلحشور به دنیای ساخت فلم و سریال های تاریخی_مذهبی باز شده بود وی این بار در سال 1383 تصمیم گرفت سریال «یوسف پیامبر» را بسازد.

او علاوه بر کارگردانی این اثر ارزشمند، به عنوان تهیه کننده، بازیگر و فلمنامه نویس نیز فعالیت داشت.

سریال «یوسف پیامبر» نخستین بار در سال 1387 از رسانه ملی ایران به نشر رسید و تاکنون در بیش از دویست کانال تلویزیونی نشر شده و مورد استقبال بسیار بالای مسلمانان و پیروان ادیان دیگر قرار گرفته است. 

اکنون پس از گذشت 12 سال از نخستین نشر سریال «یوسف پیامبر» همه ساله مخاطبان تلویزیون خواستار بازنشر مجدد آن خصوصا در ایام مبارک رمضان می باشند.

گفتنی است که سریال «یوسف پیامبر» هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

مرحوم سلحشور در سال 1394 تهیه کنندگی سریال «قصه های تبیان» را برعهده گرفت و می توان گفت که این آخرین یادگار وی می باشد.

«قصه های تبیان» یک سریال ایرانی است که به تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی مانند چگونگی رفتار با همسایه، کسب روزی حلال، بازار و خریدار، خیرین مکتب ساز و کارآفرینی می پردازد.

سر انجام «فرج الله سلحشور» در ۸ حوت(اسفند) ۱۳۹۴ به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

گفتنی است که سریال های  «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس» و «قصه های تبیان» و فلم سینمایی «ایوب پیامبر» پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال «ایوب پیامبر»

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

دانلود سریال اصحاب کهف (مردان آنجلس)

دانلود سریال «قصه های تبیان» 

م ح

 

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین