نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9446
-
الف
+

با «مهمان» اولین سریال رمضانی آی فیلم2 آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش به معرفی سریال ماه رمضانی «مهمان» پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، سریال های مناسبتی به ویژه سریال هایی که در ماه رمضان نشر می شود، همواره نزد مخاطبان محبوبیت خاصی دارد.

نشر سریال های ویژه ماه رمضان در ایران از اوایل دهه 70 شمسی آغاز شده و تا اکنون سریال های بسیاری در ژانرهای مختلف نشر شده است که برای مخاطبان ماندگار شده اند.

در اولین شماره از سلسله گزارش های معرفی سریال های ویژه ماه رمضان به سراغ سریال «مهمان» رفته ایم که اولین سریال مناسبتی رسانه ملی ایران می باشد.

«میهمان» به کارگردانی و نویسندگی «خسرو ملکان» و تهیه‌کنندگی «ابوالفضل جهانی مقدم» است که در زمستان ۱۳۶۹ تولید شد و در نوروز ۱۳۷۰ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نشر رسید.

این سریال، اولین سریال مناسبتی در ایران بود و برای تعطیلات نوروز ۱۳۷۰ که ماه رمضان با آن همزمان شده بود، تولید شده بود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: پسر آقای ستوده که در فرانسه محصل است، برای گذراندن فراغت نوروزی در کنار فامیل، به ایران می‌آید. خانواده‌ وی تصمیم گرفته بودند که در این فرصت، برای او همسری انتخاب کنند ولی هنگامی که او به ایران می‌آید، متوجه می‌شوند که نه تنها او ازدواج کرده، بلکه فرزندی هم دارد. پس از وقوع ماجراهایی، سرانجام پسر آقای ستوده تصمیم می‌گیرد برای همیشه در ایران ماندگار شود.

مرحوم «پروین سلیمانی»، مرحوم «محمدعلی ورشوچی»، مرحوم «حمیده خیرآبادی»، مرحوم «احمد قدکچیان»، مرحوم «اسماعیل داورفر»، مرحوم «مرتضی احمدی»، مرحوم «جمشید مشایخی»، «روح‌الله مفیدی»، مرحوم «محمود بهرامی» و «مختار سائقی» از بازیگرانی بودند که در این سریال ایفای نقش کردند.

گفتنی است یکی از کرکترهای شیرین و جذاب سریال مهمان که در میان مخاطبان محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا امروز نیز در ذهن‌ها ماندگار است کرکتر «طاهره خانم یا طاهره خانمِ چنگال‌به‌دست» با بازی مرحوم «پروین سلیمانی» بود که دروازه‌ها را با چنگال باز می کرد و با نقش آفرینی جذاب و هنرمندانه‌اش، پس از سال‌ها با وجود این که دیگر در این دنیا نیست همچنان در ذهن‌ها و قلب‌ها ماندگار است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
محسن

با سلام و عرض ادب و احترام تا به الان بعنوان یکی از مخاطبینتون بیشتر از ده بار خواهش کردم و درخواست دادم که سریال میهمان که اولین سریال مناسبتی در ماه رمضان و عید بوده رو پخش کنید که متاسفانه پخش نکردید لطفا و خواهشا این سریال رو در جدول پخش قرار بدید

پربحث ترین