نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1604
-
الف
+

درگذشت «محمدرضا شجریان» واقعیت ندارد؛ مردم به شایعات توجه نکنند

خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» آوازخوان کهنه کار ایران تکذیب شد.

به گزارش آی فیلم2، خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» آوازخوان و موسیقی دان کهنه کار ایران تکذیب شد.

«حسن عباسی» از داکترها و دوستان نزدیک محمدرضا شجریان هنرمند پرآوازه موسیقی ایران ضمن تکذیب خبر فوت محمدرضا شجریان تاکید کرد که وی در بهترین وضعیت تداوی قرار دارد، از شفاخانه به خانه منتقل شده و روند بهبودی اش به خوبی در حال سپری شدن است.

این اولین بار نیست که خبر درگذشت این آوازخوان موسیقی سنتی ایران در فضای مجازی و رسانه ها نشر می شود. چندی پیش نیز «همایون شجریان» با انتقاد از اخبار کذب نشر شده پیرامون فوت پدرش از مردم خواست تا به شایعات توجهی نکنند.

محمدرضا شجریان از روز سوم حوت/اسفند سال ۹۷ به دلیل تکلیف ریوی در شفاخانه بستری شده بود، همزمان با تعطیلات نوروزی، در روز ۵ حمل/فروردین‌ماه ۹۹ از شفاخانه مرخص و ادامه مراقبت از این هنرمند در خانه پیگیری می‌شود.

محمدرضا شجریان زاده ۱ میزان/مهر ۱۳۱۹ هجری خورشیدی، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، و آوازخوان اهل ایران است که به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود.

محمدرضا شجریان، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند آلت موسیقی است. آوازخوان های مشهوری چون ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

شجریان در میان دوستداران خود با عنوان «خسروی آواز ایران» نیز شناخته می‌شود، وی در بیش از 40 سال فعالیت هنری اش حدود 55 آلبوم رسمی، 2 آلبوم قرائت قرآن و 195 ضبط رادیویی در دسترس داشته که «یاد ایام»، «دل مجنون»، «استان جانان»، «به یاد عارف»، «بیداد»، «دستان»، «نوا»، «بی تو به سر نمی شود»، «فریاد»، «دود عود» و «جان عشاق» از آلبوم های مشهور وی می باشد.

سایت انجمن آسیا استاد محمدرضا شجریان را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ استاد شجریان را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر