نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2460
-
الف
+

«محمود پاک نیت»: بازی در نقش «یعقوب نبی» صبرم در زندگی را زیاد کرده است

«محمود پاک نیت» از خاطرات خود و تاثیرات ایفای نقش به عنوان کرکتر «یعقوب پیامبر» در سریال «یوسف پیامبر» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمود پاک نیت» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که اغلب وی را با بازی در سریال «یوسف پیامبر» می شناسند، در یک مصاحبه از خاطراتش در این سریال و تاثیرات ایفای نقش به عنوان کرکتر «یعقوب پیامبر» در زندگی اش سخن گفت.

«محمود پاک نیت» درباره این که نقش‌آفرینی در سریال «یوسف پیامبر» به عنوان کرکتر حضرت یعقوب چه جایگاه و اهمیتی برایش داشته، گفت: بازی در نقش حضرت یعقوب حتی بر زندگی شخصی و رفتارهای فردی خودم هم تأثیر گذاشته و باعث شده که صبرم در زندگی زیاد شود.

وی درخصوص چالش ها و جذابیت هایی که بازی در نقش‌های تاریخی و مذهبی دارد، گفت: تاریخ، مانند آیینه‌ای است از گذشته که خودمان را در آن می‌بینیم. با تاریخ است که می‌توان فهمید گذشتگان چه کرده‌اند و چه نکرده‌اند و ما چطور می‌توانیم زندگی کنیم که توفیقات آن‌ها را تکرار کنیم و از اشتباهات‌شان عبرت بگیریم.

پاک نیت در پیوند با همین موضوع افزود:  بازی در نقش‌های تاریخی، فرصتی است برای سیر کردن در گذشته‌ها. گویا که با آن آدم‌ها زندگی می‌کنیم و همین، برای یک بازیگر جذابیت دارد.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» با بیان اینکه به مدت سه سال مصروف بازی در این سریال بود، از تجربه همکاری اش با مرحوم سلحشور گفت: یکی از بهترین نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که من تجربه همکاری با او را داشتم مرحوم سلحشور بود. مرد بزرگواری بود که نظیرش را در بین کارگردانان ایرانی ندیده‌ام.

وی ادامه داد: زنده یاد «فرج‌الله سلحشور» شخصیت خاصی داشت. این فقط نظر من نیست، بلکه با هر‌یک از دوستان که با آن مرحوم همکاری داشته‌اند هم صحبت کنید همین نظر را دارند. هیچ‌وقت نمی‌گفت من کارگردانم و ادعایی نداشت و کارهای خیر نیز انجام می داد.

پاک نیت با بیان اینکه اصلاً متوجه نشدم که آن سه سال در «یوسف پیامبر» چگونه گذشت. افزود: برای من به‌عنوان بازیگر، اگر قصه گیرا، گروه منسجم و کارگردان متبحر و متعهد باشد یک کار اگر 10‌سال هم طول بکشد اذیت نمی‌شوم و تحمل می‌کنم.

«محمود پاک نیت» در ادامه درباره یکی از خاطرات جالب خود در این سریال گفت: مرحوم سلحشور دوست داشت ورود حضرت یعقوب به مصر پس از 7‌سال خشکسالی و قحطی با یک بارندگی همراه باشد. به نوعی، به یمن قدوم یعقوب و تجدید دیدارش با یوسف، بارش باران آغاز شود.

وی ادامه داد: مرحوم احدی فلمبردار سریال معتقد بود که بارش باران باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی می‌شود و به همین خاطر از مرحوم سلحشور خواست که از این کار منصرف شود مرحوم سلحشور گفت اگر من هم بگذرم، خدا نخواهد گذشت.

پاک نیت افزود: بالاخره آقای سلحشور راضی شد که این سکانس را بدون باران بگیرند. زمان فلمبرداری هم تابستان بود و احتمال بارش باران تقریباً وجود نداشت. زمانی که به لوکیشن مصر رسیدیم ناگهان آسمان تیره شد اما باران نیامد.

وی درخصوص اینکه چرا سریال «یوسف پیامبر» نه تنها در ایران که در کشورهای دیگر با استقبال مواجه شد، گفت: قصه یوسف و زلیخا یکی از بهترین قصه‌های قرآنی است. به نظرم، این استقبال از دست ما خارج بوده است. تا جایی که یادم هست همزمان با تلویزیون ایران 40‌کشور دیگر هم سریال را نمایش می‌دادند. این سریال، قصه گیرایی داشت که احسن‌ القصص قرآن است.

«محمود پاک نیت» درباره بازخوردها و واکنش های مردم چه در زمان نشر اولیه و چه در بازنشر به روزنامه «صبح نو» گفت: همه تعریف و تمجید می‌کنند. همین شب گذشته تلفنی داشتم که از نشر این سریال تشکر می‌کردند. مردم از دیدن این سریال خسته نمی‌شوند. خود من هم اصلاً از تماشای سریال احساس خستگی نمی‌کنم.

وی در پایان از آخرین و جدیدترین فعالیت خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «جشن سربرون» را با آقای مجتبی راعی کار می‌کنیم که اثر بسیار خوبی است و به جریان مشروطه ایران در زمان قاجار مربوط می‌شود. 

سریال «یوسف پیامبر» به کارگردانی مرحوم «فرج‌الله سلحشور» یکی از موفق ترین مجموعه نمایشی ایرانی در سطح بین‌المللی است.

«محمود پاک نیت» که با بازی در سریال «روزی روزگاری» به شهرت رسید، سابقه نقش‌آفرینی در مجموعه‌های تاریخی و مذهبی‌ای همچون «روشن‌تر از خاموشی»، «شب دهم»و «پشت کوه‌های بلند» را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2  بازی «محمود پاک نیت» را در سریال های «پس از باران»،«روزی روزگاری»، «یوسف پیامبر» و «پدرسالار»، «خانه ای در تاریکی» و «پشت کوه های بلند» شاهد بوده اند. 

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال روزی روزگاری

دانلود سریال پدر سالار

دانلود سریال یوسف پیامبر

دانلود سریال خانه ای در تاریکی

م ح

نظر شما
ارسال نظر