نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4448
-
الف
+

دو فلم سینمایی ایرانی ؛ مهمان خانه هندی ها در روزهای قرنطینه کرونا

کارگردان های هندی، دو فلم ایرانی را برای روزهای قرنطینه به طرفداران خود پیشنهاد دادند.

به گزارش آی فیلم 2، چند تن از کارگردان های نام آشنای هندی، نام فلم های محبوب خود را برای دوران قرنطینه معرفی کردند که نام دو فلم ایرانی در این جمع به چشم می خورد.

این سه کارگردان هندی با معرفی این فلم ها از مردم خواستند تا در خانه هایشان بمانند و در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

ر. بلاکوماران(Balakumaran) فلمساز هندی و بنیانگذار جامعه فلم آوانگارد برای روزهای قرنطینه چهار فلم «قصر شیرین» محصول ایران به کارگردانی رضا میرکریمی، «باید بهشت باشد» محصول فلسطین به کارگردانی الیا سلیمان، «ویتالینا وارلا» محصول پرتگال به کارگردانی پدرو کاستا و «بینوایان» محصول فرانسه به کارگردانی لاج لی را پیشنهاد داد.

بلاکوماران در پیوند با فلم میرکریمی گفت: «قصر شیرین» را در جشنواره فلم کرالا سال ۲۰۱۹ دیدم، فلم در حالی که با ظرافت احساسات شما را بر می انگیزاند به بررسی شخصیت یک پدر و مسئولیت های وی می پردازد.

اَجیت آشوک(Ajith Ashok) یکی از فلمسازان جوان هندی که در کارنامه اش فلم کوتاه سه دقیقه ای « Maatharam» با موضوع زندگی کوتاه ترین زن زنده دنیا دیده می شود، نام فلم های محبوب خود را اعلام کرد که در آن فلم «بادکنک سفید» جعفر پناهی در کنار فلم های مشهور «رهایی از شاوشنک» دارابونت، «پدرخوانده» فرانسیس فورد کاپولا، «پالپ فیکشن» تارانتینو و «فارست گامپ» زمکیس به چشم می خورد.

آشوک درباره انتخاب فلم «بادکنک سفید» نوشت: درام های ایرانی همواره حس صمیمی و مبهمی را برای شما باقی می گذارند. این درام کودکانه جذاب ایرانی، یادآور تمرکز بر ساده ‌ترین لذت‌ های زندگی است که اغلب نیز خوشایند هستند.

سوجیت دی اچ(Sujith DH) فلمساز هندی اسامی فلم های مورد علاقه خود را برای روزهای قرنطینه معرفی کرد.

در جمع فلم های محبوب این کارگردان چهار فلم هندی «Michael Madana Kama Rajan»، «ویکرام»، «Inaindha Kaigal» و «دلت را به من بده» دیده می شود.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین