نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4734
-
الف
+

بازیگرانی که در تلویزیون ایران معلم شدند+تصاویر

در این گزارش به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که به حیث معلم در تلویزیون ایران نقش آفرینی کرده اند.

به گزارش آی فیلم2، حضور بازیگران در نقش معلم برای بسیاری یادآور خاطرات خوب و دوست داشتنی دوران مکتب است، معلم های مهربان و دلسوزی که برای متعلم های خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند اما گاها نقش هایی هم یادآور معلم های سخت گیر است که جنبه آموزش را کمی جدی تر به تصویر می کشد.

بازیگران بسیاری در تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به حیث یک معلم نقش آفرینی کرده اند که تعدادی از این آن ها در خاطر مخاطبین ماندگار شده است.

در این گزارش به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که در نقش معلم حاضر شده اند.

مهران رجبی

«مهران رجبی» با اولین نقش آفرینی‌اش در سریال «بچه‌های مدرسه همت» آنقدر در بین مخاطبان محبوب شد که شاید بسیاری آرزو می‌کردند شاگردش بودند و آقای معلم با همان مهربانی شخصیت‌های فلم و سریال‌هایش به آن ها درس می‌داد.

نکته جالب اینجاست که رجبی پیش از بازی در این سریال تجربه معلمی و حتی گاهی اوقات سرمعلمی داشته و در این سریال تلویزیونی هم در نقش یک سرمعلم به ایفای نقش پرداخته است.

مهران رجبی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافيک از دانشگاه تهران و ماستری گرافيک از دانشگاه تربيت مدرس است. وی در سال 1376 با ایفای نقش در سریال «بچه‌های مدرسه‌ی همت» پا به عرصه‌ی تصویر گذاشت. 

او دو سال بعد، فعالیت در سینما را با بازی در فلم «کودک و سرباز» (1378) به كارگردانی رضا ميركريمی آغاز کرد و توانست نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌ فیلم فجر شود. 

آزیتا حاجیان

«دبیرستان خضراء» تولید سال 1374که از شبکه آی فیلم 2 نیز به نشر رسید داستان زندگی معملی تحت نام شکیبه با بازی «آزیتا حاجیان» است که سعی می‌کند با فعالیت‌های ثمر بخش خود چهره‌ یی مناسب از این قشر آموزشی در مکاتب به نمایش بگذارد.

شکیبه با ارتباطی که با دختران نوجوان دارد، دغدغه‌های آن‌ها را بررسی می‌کند و حتی گاه زمان زیادی را صرف برطرف کردن مشکلات آن ها سپری می کند.

«آزیتا حاجیان» بازیگر تیاتر،سینما و تلویزیون ایران در سال 1336 خورشیدی در ملایر متولد شد.

بانو حاجیان دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر است. آغاز فعالیت هنری او از 1354 خورشیدی با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» می باشد.

«آزیتا حاجیان» و «محمدرضا شریفی نیا» در سال 1358 خورشیدی با هم ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو دختر به نام های «مهراوه شریفی نیا» و «ملیکا شریفی نیا» می باشد که هر دوی آن ها نیز بازیگر هستند.

وی  نخستین بار در سال 1368 خورشیدی با بازی در فلم «دزد عروسک ها» در سینما و نقش آفرینی در سریال «آپارتمان» در سال 1372 خورشیدی در تلویزیون حضور یافت.

بانو حاجیان در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه بازیگری در تلویزیون گذراند و در آثار مهمی ایفای نقش کرد.

آثار مهم «آزیتا حاجیان» در این سال، بازیگری در سریال های «امام علی (ع)» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری»، «دبیرستان خضراء» ساخته «اکبر خواجویی» و «دومین انفجار» به کارگردانی «نادر مقدس» محسوب می‌شود. 

الهام پاوه نژاد

سریال «مدرسه مادربزرگ‌ها»  به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» تولید سال ۱۳۷۵ است.

سریال مدرسه مادربزرگ‌ها داستان تعدادی پیرزن متعلم است که معلم جوانی دارند که نقش این معلم مهربان را بانو «الهام پاوه نژاد» بر عهده دارد و در هر قسمت ماجراهای جالبی را به وجود می‌آورند. 

«مدرسه مادربزرگ ها» یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون ایران، معلم مهربان صبوری چون «الهام پاوه نژاد» داشت که هرگز نتوانست حتی یک کلمه درست به مادرکلان های دوست داشتنی آن بیاموزد.

الهام پاوه‌نژاد زاده‌ی 27 سنبله/شهریور 1350هجری خورشیدی در تهران است.

الهام پاوه‌نژاد، دارای مدرک فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشکده‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است.

وی فعالیت هنری‌اش را با تیاتر آغاز کرد و با ایفای نقش درسریال «همسران» (1373) که از شبکه آی فیلم به نشر رسید به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل شد.

پاوه‌نژاد در سریال های «گارد ساحلی» (1384)، «بیداری» (1386)، «گاوصندوق» (1387)، «یلدا» (1391) و «هفت سنگ» (1393) ظاهر شده است.

جهانبخش سلطانی

سریال «قصه‌های مجید» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» تولید سال 1370 هجری خورشیدی است.

سریال قصه‌های مجید روایت گر لحظه‌های کودکی به نام مجید است که با مادرکلانش (بی‌بی) زندگی می‌کند و به همراه سرمعلم خود با نقش آفرینی «جهانبخش سلطانی» داستان های جذابی را رقم میزنند.

جهانبخش سلطانی زاده‌ی 1330هجری خورشیدی در اصفهان است.

وی در سال 1345 فعالیت در تیاتر را آغاز کرد و در سال 1367 با ایفای نقش در فلم «افق» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

او تیاتر حرفوی را زیر نظر اساتیدی چون ناصر فرهمند و ماشاءالله وحیدی فرا گرفت.

این هنرمند ایرانی در سریال های «سرنخ» (1375)، «مردان آنجلس» (1377) و «یوسف پیامبر (ع)» (1387) حضور داشته است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر