نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3961
-
الف
+

بیوگرافی «کوروش تهامی» بازیگر نقش «عباس میرزا» در سریال «تبریز در مه»+تصاویر

در این گزارش با «کوروش تهامی» بازیگر سریال های آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «کورش تهامی» زاده ۴ ثور/اردیبهشت ۱۳۵۰ هجری خورشیدی دانش‌آموخته رشته تیاتر میباشد.

وی در سن ۲۵ سالگی برای نخستین بار حضور در سینما را با فلم «سینما سینماست» تجربه کرد.

کوروش تهامی در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 5 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کوروش تهامی در این سال، بازیگری در فلم های «دل بی قرار» و «گام های شیدایی» و سریال های «شوق پرواز»، «رویای گنجشک ها» و «یک تکه زمین» می باشد.

اولین تجربه آقای تهامی در قاب تلویزیون حضور در سریال «فردا دیر است» به کارگردانی «حسن فتحی» می باشد.

«روشن تر از خاموشی»، «مریم مقدس»، «رستوران خانوادگی»، «بچه های خیابان»، «مشق عشق»، «شیخ بهایی» و «زیر تیغ» از جمله آثار تلویزیونی آقای تهامی بین سال های 1378 تا 1385 می باشد.

 سریال «مشق عشق» را می توان نقطه‌ عطفی در کارنامه‌ تلویزیونی کورش تهامی به حساب آورد؛ سریالی پر مخاطب که در آن، نقش والیبالیست جوانی به نام امید را بازی می‌کرد که بر اثر حادثه‌ ای فلج شده‌ است و از همین جا بود که بسیاری از منتقدان و مخاطبان او را به عنوانِ بازیگری با آینده‌ی درخشان شناسایی کردند و منتظر نقش‌آفرینی‌های بعدش‌اش شدند.

زیر

نقش آفرینی بی اغراق و باور پذیر کوروش تهامی در سریال «زیر تیغ» محمد رضا هنرمند  در کنار بازیگر پرآوازه ایرانی همچون فاطمه معتمدآریا، پرویز پرستویی و آتیلا پسیانی بار دیگر منجر به این شد تا کارنامه هنری این بازیگر بااستعداد ایرانی بیش از پیش بدرخشد.

کوروش تهامی علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی و آواز هم فعال است و از جمله کارهای آقای تهامی می‌توان به آوازی که در سریال «روزی روزگاری» با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی خواند، اشاره کرد. همچنین آوازخوان تیتراژ سریال «عصر پاییزی» نیز بوده است.

از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به بازی در سریال هایی چون«ساعت شنی» (1386)، «شمس‌العماره» (1388)، «ملکوت» (1389)، «شوق پرواز» (1389)، «تبریز در مه» (1389)، «یک تکه زمین» (1391)، «عصر پاییزی» (1392-1391) ، «دیوار شیشه ای» (1395)، « گمشدگان» (1396) و فلم هایی نظیر «این زن حرف نمی‌زند» (1382)، «به رنگ ارغوان» (1383)، «سرگیجه» (1385)، «نسل جادویی» (1385)، «آن مرد آمد» (1386)، «برف روی شیروانی داغ» (1389)، «گناهکاران» (1390)، «دل بی‌قرار» (1391) و «تنها در چند دقیقه سکوت» (1392) اشاره کرد.

کوروش تهامی در سریال درحال نشر «تبریز در مه» کرکتر «عباس میرزا» ولیعهد فتحعلی شاه  را بازی می کند. 

تبریز در مه، روایتی تاریخی از جنگ‌های میان ایران و روسیه در دوران حکومت فتحعلی‌شاه قاجار است. زمانی که روس‌ها، ایران را به جولانگاهی برای اهداف شوم و جنایاتشان تبدیل می‌کنند و با تصرف گرجستان و حمله به مسلمانان گنجه و شیروان، به سرحدات ایران دست‌اندازی می‌کنند. با خبر تعرض روس‌ها، فتحعلی‌شاه، ولیعهدش عباس‌میرزا را از تبریز به تهران فرا ‌خوانده و او را مأمور به مقابله علیه روس‌ها می‌کند.

دانلود سریال تبریز در مه

دانلود سریال زیر تیغ

دانلود سریال ملکوت

دانلود سریال گمشدگان

دانلود سریال شیخ بهائی

ع ا

نظر شما
ارسال نظر