نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4089
-
الف
+

سایه وحشت کرونا در مزارشریف

به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی اجتماع مردم باید جشن سال نو را در خانه هایشان تجلیل کنند.

به گزارش آی فیلم 2، میله گل سرخ (جشن گل سرخ) یک جشن خاص است که در مزار شریف در ۴۰ روز نخست سال و در زمان روییدن گل های شقایق در اطراف بلخ رود اجرا می‌شود.

مراسمی که شهرت جهانی داشت و در این جشن هزاران تن از باشندگان افغانستان و دیگر کشورهای جهان نیز در شهر حضور داشتند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی اجتماع درب روضه‌ی شریف بسته است و مردم باید جشن سال نو را در خانه هایشان تجلیل کنند.

امسال باشندگان شهر مزارشریف صحت‌مندی را بر جشن نوروز ترجیح می‌دهند و با وجود اینکه از وضعیت پیش‌آمده به شدت ناراحت هستند اما می‌گویند که چاره‌ای ندارند و جشن سال نو را در خانه هایشان تجلیل می کنند.
 
به گفته شهروندان، ولایت بلخ همه ساله میزبان چندین هزار مهمان داخلی و خارجی بود، اما امسال گشت و گذار مردم بلخ در شهر کاهش یافته و مردم کمتر در اجتماعات حضور می‌یابند.
 
طبق گفته مسئولین، بهتر است که مردم سال نو خود را با حفظ نکات بهداشتی تجلیل نمایند و زیاد به کوچه و خیابان‌ها و جاهای شلوغ نروند.

آوا نوشت: مردم از حکومت می‌خواهند که مراحل پیش‌گیری و آگاهی نسبت به ویروس کرونا را برای مردم فرهنگ‌سازی کنند تا جامعه از شرّ این بیماری در امان باشد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر