نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6504
-
الف
+

بازیگر نقش «خانوم بزرگ» در «ستایش3» را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «اکرم محمدی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «اکرم محمدی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران متولد ۶ اسد/مرداد سال ۱۳۳۷ خورشیدی در تهران است.

«اکرم محمدی» اگرچه تا مقطع دیپلوم بیشتر درس نخوانده اما در دوره های آزاد بازیگری شرکت کرده و دانش و تجارب زیادی به دست آورده است.

فعاليت‌ های هنری بانو محمدی با بازی در نمايش «خسيس» در سال 1364 خورشیدی آغاز شد.

«اکرم محمدی» اولین بار با سریال «مرغ حق» به کارگردانی «حسین مختاری» در سال 1366 خورشیدی وارد تلویزیون شد و دو سال بعد در سال 1368 خورشیدی در فلم «مادر» ساخته «علی حاتمی» ایفای نقش کرد.

وی در سال 1373در سریال پربیننده و خاطره انگیز «پدر سالار» به کارگردانی «اکبر خواجویی» به عنوان کرکتر «زهره» به ایفای نقش پرداخت و در بین مخاطبان تلویزیون به خوبی شناخته شد.

سریال «شب دهم» ساخته «حسن فتحی» در سال 1380خورشیدی از دیگر سریال هایی است که بانو محمدی در آن نقش آفرینی کرد.

بانو محمدی سال 1384 در سریال «پای پیاده» به کارگردانی «اصغر توسلی» نیز ایفای نقش کرد.

وی سال 1387 در 50 سالگی در سریال «مرد هزارچهره» توانست مجددا خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با «مهران مدیری» همکاری داشت.

می توان گفت که «اکرم محمدی» به واسطه نقش آفرینی در فلم هایی نظیر «مادر»، «دختری با کفش های کتانی» و «سام و نرگس» در سینما هم درخشید.

«اکرم محمدی» با «مجید مظفری» بازیگر ایرانی ازدواج کرده و صاحب یک دختر می باشند.

از جمله افتخارات وی می‌توان به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فلم «مادر» اشاره کرد.

گفتنی است که «اکرم محمدی» بعد از 5 سال دوری از تلویزیون سرانجام با ایفای نقش در فصل سوم سریال «ستایش» به عنوان یکی از کرکتر های مرکزی به نام «خانوم بزرگ» به تلویزیون بازگشت.

سریال تلویزیونی «ستایش 3» هر روز ساعت 6 شب به وقت تهران ، 7 شب به وقت کابل و 7:30 شب به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

گفتنی است که سریال های «شب دهم»، «پدر سالار» و «مرد هزارچهره» با بازی بانو محمدی پیش تر از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر شده است.

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر