نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1928
-
الف
+

جشن سالگره «علی نصیریان» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران+تصاویر

به بهانه 85 سالگی «علی نصیریان» سکانسی از سریال «میوه ممنوعه» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم2، بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگره تولد استاد «علی نصیریان» از بزرگان عرصه تیاتر و سینمای ایران، در عمارت تیاتر تهران برگزار شد.

علی نصیریان

«شهرام گیل‌آبادی» مدیرعامل خانه تیاتر تهران به عنوان اولین سخنران در این مراسم گفت:  استاد نصیریان کسی است که از مردم شروع می‌کند و به مردم برمی‌گردد و این در تمام آثارشان دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در آثار استاد نصیریان موج می‌زند، تاکید کرد که با وی باید ستایش‌گونه باید برخورد کرد.

علی نصیریان

«فرهاد آییش» بازیگر و کارگردان تیاتر  نیز در این مراسم درباره شخصیت علی نصیریان و تجربه همکاری با او، گفت: من بعد از انقلاب اسلامی ایران  چانس این را داشتم که چند بار با آقای نصیریان همکاری و همچنین سفر کنم.

وی تأکید کرد: آقای نصیریان در عین سادگی به لحاظ تفکر و دانایی پیچیده است. من بعد از آشنایی با وی وارد مرحله تازه‌ای از زندگی و هنری‌ام شدم.

در پایان این مراسم کیک سالگره ۸۵ سالگی نصیریان در حضور حاظران در سالون بریده و عکس دسته جمعی مراسم گرفته شد.

علی نصیریان در سال 1332 به هنرستان هنرپیشگی که در آن زمان تنها مدرسه‌ تیاتر ایران بود، رفت. او با شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره‌ قبولی، به دوره‌ 3 ساله‌ این هنرستان وارد شد.

نصیریان  در سال 1335 اولین نمایشنامه اش را نوشت.

نخستین فعالیت او در سینمای ایران در فلم تحسین شده «گاو» محصول سال 1348 ساخته «داریوش مهرجویی» کارگردان کهنه کار سینمای ایران بود.

نصیریان در این فلم با بازیگرانی چون«عزت‌الله انتظامی»، «جمشید مشایخی» و «پرویز فنی‌زاده» هم بازی شد. گاو جزء اولین فلم‌های ایرانی بود که در غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. در رأی‌گیری منتقدان سینمای ایران در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۶۷ و ۱۳۷۸ گاو، به عنوان بهترین فلم تاریخ سینمای ایران برگزیده شد.

«علی نصیریان» سال 1359در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب ایران، یعنی سریال «هزار دستان» ساخته مرحوم «علی حاتمی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده بود بازی کرد. وی تا قبل از انقلاب فقط در 7 فلم سینمایی بازی کرده بود که از آن سال به بعد حضور جدی در سینما را دنبال کرد.

نصیریان در سال 1362 نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» بازی می کند، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد بوده است.

وی همچنان سال 1380 در سریال «همسایه ها» که حمل / فروردین سال گذشته از آی فیلم 2 به نشر رسید در کنار بازیگرانی چون«گوهر خیر اندیش»، مرحوم «حسین یاری»، «محمد رضا شریفی نیا» و «امین حیایی» به ایفای نقش پرداخت.

«علی نصیریان» در سال 1381 در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی شد و در سال 1384 نشان درجه یک فرهنگ و هنر را گرفت.

 نصیریان در سال 1386 یکی دیگر از شاهکارهایش را در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» به تصویر کشید.  

«علی نصیریان» در سریال «میوه ممنوعه» داستان ریش سفیدی متدین به نام حاج یونس را بازی می کند که تاجری معتبر و اهل تدین است اما اتفاقاتی در زندگی اش پیش می آید که او را درگیر ماجراهایی می کند.

به بهانه 85 سالگی این بازیگر کهنه کار ایرانی سکانسی از سریال «میوه ممنوعه» با هنرنمایی علی نصیریان را می بینیم.

ب م

نظر شما
ارسال نظر