نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6657
-
الف
+

«عسل بدیعی» بازیگری که با مرگش به دیگران حیات بخشید+بیوگرافی

در این گزارش با مرحوم «عسل بدیعی» بازیگر نقش «مستانه» در سریال تا صبح بیشتر آشنا می شوید.

دنیای سینما و تلویزیون همواره خاطرات شیرین و تلخ بسیاری برای بازیگران و مخاطبان داشته، از کسب جوایز در جشنواره ها تا حادثه و مرگ هنرمندان، خاطراتی که شاید برای همیشه در ذهن مردم ماندگار شوند؛ در این میان مرگ هنرمندان محبوب به خصوص هنرمندان و بازیگران جوان، از خاطرات تلخ دنیای سینما و تلویزیون است.

به گزارش آی فیلم 2، زنده یاد «عسل بدیعی» از بازیگران جوان تیاتر، سینما و تلویزیون ایران زاده ۱۹ ثور/اردیبهشت ۱۳۵۶ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود.وی تحصیلات خود را در رشته علوم تغذیه در دانشگاه آزاد اسلامی گذراند.

بدیعی فعالیت حرفوی خود را از سینما و با فلم «بودن یا نبودن» در سال ۱۳۷۵  خورشیدی آغاز کرد؛ وی در این فلم نقش دختری را بازی کرد که با اهدای قلب یک پسر جوان دچار مرگ مغزی ، از مرگ نجات پیدا کرد.

حضور موفق مرحوم بدیعی در این فلم به حدی تأثیرگذار بود که تمامی اهالی سینما معتقد بودند که یک ستاره جدید در سینما ظهور کرده‌است. فلم بعدی‌ او، «دست‌های آلوده» به کارگردانی «سیروس الوند» بود که در کنار ستاره‌های مشهور سینمای ایران مانند «هدیه تهرانی»، «امین حیایی» و «ابوالفضل پورعرب» ایفای نقش می‌کرد.

«سلامت بانو» آخرین فلمی بود که مرحوم عسل بدیعی در آن به ایفای نقش پرداخته است؛ وی در این فلم نقش زنی را بازی کرد که دچار بیماری غیرقابل درمانی شده و تنها سه هفته بیشتر از عمرش باقی نمانده‌است.

عسل بدیعی در تاریخ ۱۱ حمل/فروردین ۱۳۹۲ به دلیل مسمومیت دارویی در شفاخانه لقمان تهران بستری شد و روز بعد در نهایت به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی درگذشت.

همچنین اعلام شد طبق موافقت خانواده مرحوم بدیعی و همچنین میل باطنی وی در دوران حیاتش، همه اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

بدیعی، بازی در فلم هایی چون «هفت پرده» (1379)، «از صمیم قلب» (1379)، «شمعی در باد» (1382)، «شیرین» (1387)؛ و سریال هایی نظیر «زمین انسان‌ها» (1389) و «ششمین نفر» (1390)؛ و تله فلم های «آبی گاهی آسمان» (1386)، «در فلق بود» (1388)، «نامه‌ای به خواهرم» (1390) و «خانه‌ی پدرم» (1391) را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

وی کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فلم «دست‌های آلوده» (1378) از هجدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر بوده است.

گفتنی است سریال «تاصبح» با نقش آفرینی مرحوم عسل بدیعی هم اکنون از شبکه آی فیلم2 درحال نشر می باشد.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین