نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2233
-
الف
+

آغاز رسمی فلمبرداری بزرگترین پروژه تلویزیونی ایران

فلمبرداری سریال «سلمان فارسی» با حضور داکتر «عبدالعلی علی عسگری» رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در قشم آغاز شد.

به گزارش آی فیلم 2، فلمبرداری سریال فاخر و تاریخی «سلمان فارسی» بزرگترین مجموعه نمایشی رسانه ملی ایران با حضور داکتر «عبدالعلی علی عسگری» رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در قشم آغاز شد.

فلمبرداری سریال تاریخی «سلمان فارسی» به کارگردانی «داوود میرباقری» چندی پیش به طور غیر رسمی در کرمان آغاز شده بود و هم اکنون عوامل سریال در حال فلمبرداری در جزیره قشم می باشند.

داکتر «عبدالعلی علی عسگری» به اتفاق «فریدون همتی» والی هرمزگان با سفر به جزیره قشم با حضور در محل فلمبرداری در منطقه چاه کوه جزیره قشم، تلاش عوامل سازنده این اثر تاریخی را با نقش آفرینی هنرمندان در بخشی از این سریال نظاره کردند.

داکتر «علی عسگری» شخصیت «سلمان فارسی» را در تاثیرگزاری برای ایجاد تمدن جدید اسلامی موثر دانست و گفت: «سلمان» بیانگر ملت ایران، ملتی تمدن ساز، سازنده و تاثیر گذار است.

«داوود میرباقری» با اعلام اینکه این سریال پروژه ای بسیار ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود، افزود: صحنه های مربوط به قشم این سریال تاریخی ما را با سلمان در عبور از مرز ایران و ورود به سرزمین بیزانس (دولت روم شرقی) هدایت می کند.

این کارگردان صاحب سبک تاریخی که آثار ارزشمندی همچون «امام علی (ع)» و «مختارنامه» را هم در کارنامه دارد، گفت: جغرافیای طبیعی قشم را برای بخش مربوط به سرزمین بیزانس سریال سلمان انتخاب کردیم و با همه توان در حال فلمبرداری این بخش مهم از این مجموعه تلویزیونی در جزیره زیبای قشم هستیم.

او اظهار امیدواری کرد که این مجموعه ارزشمند بتواند یادگاری از نقش بی بدیل سلمان فارسی در وقایع تاریخی زمان پیامبر اسلام را به مخاطبان منتقل کند. 

«مرتضی میرباقری» معاون سیمای سازمان صدا و سیما هم گفت: سریال «سلمان فارسی» در دو فصل مهم و اساسی ساخته می شود.

وی ادامه داد: سلمان فارسی یکی از عالی ترین سریال هایی است که با همت بالای سازندگان آن و بهره بردن از تواناترین بازیگران داخلی و خارجی، بهترین فلمبرداران و عوامل در حال آماده سازی است.

علاوه بر بازیگران اصلی این سریال فاخر تلویزیونی، 150 هنرور در لوکیشن جزیره قشم در حال ایفای نقش می باشند.

«علیرضا شجاع نوری» برای ایفای نقش میانسالی و کهنسالی سلمان فارسی انتخاب شده است و «علی دهکردی» و «فرهاد اصلانی» نیز از دیگر بازیگران این سریال بزرگ هستند.

گفته می شود احتمالا تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» تا عید نوروز 1399 در جزیره قشم ادامه داشته باشد و به طور کلی این سریال تا حدود 5 سال آینده برای نشر از تلویزیون ایران آماده شود.

بر این اساس عوامل سریال، در سال ۹۹ راهی ترکیه می‌شوند؛ البته کرمان، خراسان، بخشی از تهران و قم هم از جمله لوکیشن‌های قطعی این سریال هستند.

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر