نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3075
-
الف
+

موفق ترین فلم های اکران شده در سال 2020 کدامند؟

در این گزارش به بررسی تازه ترین فلم های اکران شده در سال 2020 پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم2، با رسیدن سال جدید میلادی کمپنی های سازنده فلم، آثار جدید را در دست اکران دارند که برای تکرار موفقیت های سال گذشته یا جبران شکست در فروش با فلم های جدید به رقابت می پردازند.

هفته گذشته سینمای جهان با اکران فلم های جدید از جمله فلم «پسران بد3» با بازی «ویل‌اسمیت» و «دولیتل» با نقش‌آفرینی «رابرت داونی جونیور» همراه بوده که در هفته سوم سال روان میلادی اکران شده اند.

هفته گذشته پرفروش‌ترین فلم «پسران بد3» بوده که ویل اسمیت امیدوار است با این فلم یکی از بدترین تجربیات سینمایی خود یعنی فلم «مرد جوزا» را به فراموشی بسپارد. ویل اسمیت کرکتر اصلی و ستاره سری فلم های «پسران بد» است. او در فلم جدید با آغوش گرم تماشاگران و منتقدان سینما روبه‌رو شده است.

از زمان اکران نخستین قسمت «پسران بد» ۱۷ سال می‌گذرد.فلم اول با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس روی پرده سینما رفت و پس از آن در سال ۲۰۰۳ میلادی قسمت دوم فلم اکران شد.

همچنین فلم «جومانجی: مرحله بعد» هم با اقبال تماشاگران روبرو شده و موفقیت کمپنی سونی پیکچرز را با فلم «پسران بد3» کامل نموده است. این فلم توانست پس از چند هفته از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» پیشی بگیرد.

 یکی از دلایل اصلی موفقیت «جومانجی» را می‌توان در ترکیب هوشمندانه طنز و ماجراجویی در بستر داستانی تخیلی دانست. حضور موفق بازیگرانی چون «دواین جانسون»، «کوین هارت» و البته «جک بلک» در این فلم موفقیت آن را تضمین کرده است.این فلم که ادامه «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» محصول سال 2017 است، دنباله مستقل فلم جومانجی محصول سال ۱۹۹۵ با بازی رابین ویلیامز فقید به شمار می‌رود.

از فلم های مدعی سینما که هم جایزه می‌گیرد و هم خوب می‌فروشد باید به فلم «۱۹۱۷» اشاره کرد. این درام جنگی به کارگردانی سم مندس چند روز پیش جایزه بهترین فلم سال را از انجمن تهیه‌کنندگان امریکا گرفت و پیش از آن نیز جایزه بهترین فلم درام گلدن گلوب را کسب کرده بود. داستان «۱۹۱۷» در دوران جنگ جهانی اول روی می‌دهد و طوری فلمبرداری شده است که تماشاگر گمان می‌کند از آغاز تا پایان فلم در یک برداشت فلم برداری شده است.

مدعی دیگر این رقابت ، فلم «انگل» است. شاهکار «بونگ جون هو» در جشنواره کن نخل طلایی گرفت و بسیاری از منتقدان مشهور سینما را به تحسین واداشت. این فلم یکی از مدعیان هالیوودی اسکار در مراسم مختلف نامزد معتبرترین جوایز سینمای جهان شد و از بسیاری از حلقه‌های سینمایی جهان جایزه گرفت. در تازه‌ترین نمونه می‌توان به جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران امریکا اشاره کرد که تا پیش از این به هیچ فلم خارجی اهدا نشده بود.

«انگل» در فروش هم درخشان بوده است و فروش جهانی فراتر از ۱۳۹ میلیون دالر دارد. این اثر، برنده نخل طلایی کن و همچنین نامزد و شانس دریافت چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فلم، بهترین کارگردانی و بهترین فلمنامه هم شده است.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر