نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2948
-
الف
+

با 5 داور بخش مستند، کوتاه و نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر آشنا شوید

داوران بخش مستند، کوتاه و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

با نزدیک شدن به آغاز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

به گزارش آی فیلم2، با اعلام «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، «مهدی جعفری» (کارگردان و مدیر فلم برداری)، «روح‌الله حجازی» (کارگردان، فلم نامه نویس و تهیه‌کننده)، «مصطفی رزاق‌کریمی» (کارگردان و مستندساز)، «فرشته طائرپور» (تهیه‌کننده و فلم نامه نویس) و «هادی مقدم‌دوست» (فلم نامه نویس و کارگردان) به حیث اعضای هیئت داوران سه بخش «مستند»، «فلم کوتاه» و «نگاه نو» جشنواره مذکور معرفی شدند.

در ادامه به معرفی داوران سه بخش «مستند»، «فلم کوتاه» و «نگاه نو» پرداحته ایم:

«مهدی جعفری» زاده 1348 هجری خورشیدی در اهواز است. او پس از یک دوره کوتاه بازیگری در تیاتر، کار فلمسازی را از سال 1364 با حضور در انجمن سینمای جوانان نجف آباد آغاز کرد؛ سپس در سال 1367 وارد دانشکده سینما تیاتر دانشگاه هنر تهران شد و تحصیلات خود را در رشته لیسانس کارگردانی سینما تکمیل کرد.

جعفری از 1373 به ساخت فلم های کوتاه داستانی پرداخت و از سال 1383 به حیث مدیر فلمبرداری در سینمای ایران مشغول به کار شد. در کارنامه هنری وی ساخت چندین مستند کوتاه و بلند تحسین شده به چشم می خورد و همچنین «ایستگاه اتمسفر» و «23 نفر» از آثار بلند سینمایی اوست.

«روح‌الله حجازی» کارگردان زاده 1358 هجری خورشیدی در آبادان و دارای مدرک درجه 2 هنری در رشته کارگردانی از وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است. او در سال 1386 اولین فلم خود را با عنوان «در میان ابرها» کارگردانی کرد و در کارنامه‌اش فلم هایی چون «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «مرگ ماهی»، «هیهات» و «اتاق تاریک» دیده می‌شود.

«مصطفی رزاق کریمی» در سال 1341 هجری خورشیدی در تبریز متولد شده است، دانش‌آموخته معماری از کشور اتریش است. او فعالیت هنری را سال 1353 با ساخت فلم های کوتاه و مستند آغاز کرد.

رزاق‌کریمی در اتریش فلم های آموزشی را به سفارش وزارت معارف اتریش به حیث سرفصل آموزشی این کشور ساخته است. از آثار بلند سینمایی رزاق‌کریمی می‌توان به مستندهای «یاد و یادگار»، «خاطراتی برای تمام فصول» و «بانو قدس ایران» و فلم داستانی «حس پنهان» اشاره کرد.

«فرشته طائرپور» زاده 1331 هجری خورشیدی تهران و فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی است. وی از سال 1366 در حوزه کودکان و نوجوانان به فعالیت های ادبی پرداخته و سپس به سینمای کودک وارد شده است. همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران و گروه کودک و نوجوان سیما و مدیریت خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان ایران از جمله فعالیت‌های اوست.

او بیش از ده فلم و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدیویی در خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان ایران تهیه کرده است. وی در اواخر دهه هفتاد به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینمای ایران انتخاب شد، تهیه فلم هایی چون گلناز، پاتال و آرزوهای کوچک، مدرسه پیرمردها، نان و شعر، پسر مریم، زن دوم، آینه‌های روبرو و خداحافظ دختر شیرازی را در کارنامه دارد. 

«هادی مقدم‌دوست» در 1350 هجری خورشیدی در تهران متولد شده است و فعالیت های سینمایی خود را در مقام کارگردان از سال 1389 با فلم «چسب زخم» آغاز کرد و از آن زمان به حیث نویسنده، دستیار کارگردان، کارگردان و مدرس فلم نامه‌نویسی فعال بوده است. او کارگردانی فلم بلند سینمایی «سر به مهر» و نگارش فلمنامه‌ فلم هایی تحسین‌شده‌ای چون «بی‌پولی» و «شعله‌ور» را در کارنامه دارد.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 دلو/بهمن به دبیری «ابراهیم داروغه‌زاده» برگزار می‌شود.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر