نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3505
-
الف
+

ناگفته های شنیدنی «شیرین بینا» از بازی در «مسافری از هند»

«شیرین بینا» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران از تجریبات بازی در سریال «مسافری از هند» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «شیرین بینا» بازیگر تیاتر،سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «مسافری از هند» شاهد بودند، به تازگی در یک مصاحبه از تجربیات بازی اش در این سریال گفت.

«شیرین بینا» درباره نشر سریال «مسافری از هند» در شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیمای ایران گفت: موضوع این سریال طوری نیست که مختص به یک فرهنگ و کشور خاصی باشد و می‌تواند برای همه دیدنی باشد. 

وی از همزات پنداری اش با کرکتر خود یعنی «فروغ» در این سریال گفت: به‌ عنوان بازیگر سعی کردم با فروغ همذات‌پنداری داشته باشم و به او نزدیک شوم. فکر می‌کنم اگر نتوانی به نقش نزدیک شوی، باورپذیر نمی‌شود. بنظرم به‌عنوان یک بازیگر تا وقتی نسبت به نقش قانع نشوی و نتوانی دوستش داشته باشی، نمی‌توانی به خوبی ایفاگرش باشی.

بانو بینا درخصوص حضور کمرنگ خود در دنیای بازیگری گفت: خیلی از دوستان و آشنایان از من می‌پرسند که چرا کار نمی‌کنی؟ جواب من این است که دوست دارم کار کنم اما نمی‌خواهم ایفاگر  کرکترهای تکراری باشم. دوست ندارم شرایطی پیش بیاید که تا نام من در تیتراژ آمد، همه بدانند که قرار است چه چیزی ببینند. از این تکراری بودن فراری هستم.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: فکر می‌کنم نویسنده‌ها و کارگردان‌ها باید آنقدر جسارت داشته باشند تا بازیگر را در عرصه‌های جدیدتر محک بزنند و نقش‌های متفاوتی به او محول کنند. اما متأسفانه کسانی که مسئول انتخاب بازیگران هستند، جسارت یا حوصله این کار را ندارند.

«شیرین بینا» در پاسخ به این سوال که کدام نقش‌تان را به‌طور خاص دوست دارید،گفت: کرکتر راضیه را که در سریال «گوهر کمال» ایفا کردم خیلی دوست دارم.همچنان نقشم در سریال «مسافری از هند» هم خیلی خوب بود. شخصیت او را دوست داشتم. فکر می‌کنم شخصیت‌هایی که در سریال مسافری از هند بودند، هرکدام کرکتری خاص و تعریف منحصر به فردی داشتند.

او در خصوص کرکتر خود در سریال «مسافری از هند» افزود: «فروغ» یک نقش خاکستری بود. مثبت نبود چون به هر حال جلوی یک عشق را می‌گیرد اما منفی هم نیست. در ابتدا که این کرکتر به من پیشنهاد شد، نمی‌خواستم آن را قبول کنم. دوست نداشتم نقش مادر آقای گودرزی را بازی کنم، در حالی که فقط 7‌سال از او بزرگتر بودم.

بانو بینا درباره پیشنهادات بازیگری اش بعد از ایفای نقش در سریال «مسافری از هند» گفت: بعد از سریال «مسافری از هند» کرکترهایی به من پیشنهاد شد که بزرگتر از سنم بود. به جای اینکه نقش‌های مناسب سنم به من بدهند، کرکترهایی پیشنهاد شد که باید خانم‌های میانسال مثلاً 50‌ سال را بازی می‌کردم.

«شیرین بینا» در پاسخ به این سوال که اکنون تمایل دارید چه کارهایی به شما پیشنهاد شود؟کرکترهایی که در سناریو شخصیت‌پردازی داشته باشند.

وی درخصوص اینکه چرا «مسافری از هند» پربیننده شد، به آخرین خبر گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایلش این بود که 18-17سال پیش، ماهواره‌ها به اندازه امروز در دسترس نبود، شبکه‌های مختلف نداشتیم و سرگرمی مردم فقط تلویزیون بود. 

بانو بینا درباره جدیدترین فعالیت های خود افزود: چند فلمنامه در دست دارم که در حال خواندن آن‌ها هستم. اخیراً تیاری کار کردم به اسم «برگشتن» که «حسین مسافرآستانه» کارگردانش بود. 

«شیرین بینا» با نام اصلی «نگین صدق گویا» متولد 8 حوت/اسفند 1349خورشیدی در آذربایجان شرقی، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران است .

وی فعالیت هنری خود را از سال 1372 خورشیدی با فلم «تیک تاک» به کارگردانی «محمدعلی طالبی» شروع کرد.

اما شهرت «شیرین بینا» به سریال های پرطرفدار همچون «گوهر کمال» در سال 1378، سریال «مریم مقدس» در سال 1379 و «مسافری از هند» در سال 1382 بازمی گردد.

گفتنی است سریال های «مسافری از هند» و «مریم مقدس» پیش تر با بازی بانو بینا از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دانلود و تماشای «مسافری از هند» 

دانلود و تماشای «مریم مقدس»

م ح/ب م

نظر شما
ارسال نظر