نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4481
-
الف
+

«سرور بختی»: از ظرفیت های شبکه آی فیلم2 استفاده خواهیم کرد/تولید مستنداتی با هدف معرفی امکانات گردشگری کشورهای عضو اکو

«سرور بختی» رییس جدید موسسه فرهنگی اکو درخصوص برنامه های آینده این موسسه فرهنگی با خبرنگار آی فیلم 2به گفت و گو پرداخت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «سرور بختی» رییس جدید موسسه فرهنگی اکو چندی پیش در حاشیه مراسم معارفه، درخصوص برنامه های آینده این موسسه فرهنگی به گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 پرداخت. 

«سرور بختی» درخصوص برنامه های آینده خود در موسسه فرهنگی اکو گفت: موسسه فرهنگی اکو در جهت نزدیک شدن بیشتر و تبادلات فرهنگی بین ملت ها برگزاری مراسم و برنامه هایی از جمله تشکیل کنفرانس ها، سمینارها، هفته های فرهنگی، نمایشگاه های صنایع دستی و بهم آوردن شرکت های گردشگری را در نظر دارد.

وی با قدردانی از خدمات داکتر مظاهری رئیس پیشین موسسه فرهنگی اکو و با اشاره به دستاوردهای فرهنگی و ادبی این موسسه، گفت: زبان فارسی زبان مشترک سه کشور همجوار و دوست تاجیکستان، ایران و افغانستان است و باید کوشش کنیم که مشترکات فرهنگی ما به نسل های آینده منتقل شود.

بختی در ادامه درخصوص برنامه های موسسه فرهنگی اکو برای همگرایی و نزدیکی بیشتر کشورهای فارسی زبان گفت: موسسه فرهنگی اکو تاکنون در این زمینه اقدامات بسیاری از جمله برگزاری محافل شعر و ادب با حضور شاعران، متفکران و کارشناسان کشورهای عضو داشته است و در آینده نیز فعالیت خود را برای پاسداشت از این زبان مشترک و انجام کارهای شایسته در این زمینه به انجام خواهد رساند.

«سرور بختی» با اشاره به اینکه موسیقی یک عنصر مهم در همکاری های فرهنگی است، گفت: موسیقی زبان روح است و مثل فرهنگ که مرز ندارد، موسیقی نیز مرز ندارد. ما نیز می خواهیم در آینده در این زمینه برنامه ها و بزم های مشترکی با حضور آوازخوانان و نوازندگان تمام کشورهای اکو داشته باشیم.

وی درباره تولیدات مشترک تلویزیونی از جمله فلم، سریال و مستند گفت: ما در این زمینه نیز برخی برنامه هایی را داریم و می خواهیم برای تولید مستندهایی در جهت معرفی صنایع دستی و امکانات گردشگری با کشورهای عضو صحبت هایی را داشته باشیم.

رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو درباره راه اندازی شبکه آی فیلم 2 گفت: شبکه آی فیلم2 نقش بسیار موثری در همگرایی و معرفی فرهنگ کشورهای عضو دارد و ما آماده همکاری با این کانال تلویزیونی هستیم.

وی درخصوص همکاری اکو با شبکه جهانی آی فیلم 2 گفت: در روزهای آینده حتما با نمایندگان شبکه آی فیلم 2 صحبت اختصاصی خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه های همکاری مان را بررسی کنیم چرا که این شبکه نقش موثری در نزدیک روابط فرهنگی ملت های فارسی زبان دارد و از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

بختی افزود: ما با استفاده از ظرفیت های این تلویزیون می خواهیم فرهنگ غنی منطقه اکو را به مردمان کشورهای عضو معرفی کنیم.

طبق اساسنامه موسسه فرهنگی اکو، هر سه سال رییس این نهاد از بین چهره های فرهنگی و برجسته کشورهای عضو انتخاب می گردد. 

در مراسم معارفه رئیس جدید اکو،  سفرای کشورهای عضو از جمله افغانستان، تاجیکستان، ترکیه و مقامات عالی رتبه فرهنگی کشور میزبان و همچنین نمایندگانی از سفارت های پاکستان، ازبکستان، قزاقستان، برزیل، روسیه، قرقیزستان و چین حضور داشتند. 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر