نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5165
-
الف
+

«نصرالله رادش» بازیگر سینما و تلویزیون ایران را بیشتر بشناسید

«نصرالله رادش» یکی از بازیگران نامدار عرصه طنز سینما و تلویزیون ایران را بیشتر بشناسید.

 «نصرالله رادش» بازیگر پر آوازه عرصه کمیدی ایران، زاده ۱۲ قوس(آذر) ۱۳۴۵ خورشیدی در آبادان می باشد.

«نصرالله رادش» فارغ التحصیل رشته تیاتر بوده و تا سن ۱۴ سالگی در آبادان زندگی می کرد اما با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ خورشیدی به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرد.

خانواده وی پرجمعیت بوده و نصرالله هفتمین و آخرین اولاد است.

رادش توسط «مهران مدیری» برای نقش آفرینی در «جُنگ نوروز ۷۲» معرفی شد و در همان سال ها توانست به یکی از درخشان ترین چهره های طنز و بازیگری ایران تبدیل شود.

«مهران مدیری» بعد از انتخاب «نصرالله رادش» برای همکاری در «جُنگ نوروز ۷۲» و تجربه موفقش، او را برای بازی در ساخته های خود یعنی مجموعه «پرواز ۵۷» در سال ۱۳۷۲ و «ساعت خوش» در سال ۷۳ نیز برگزید.

«زیر آسمان شهر» ساخته «مهران غفوریان» در سال 1380خورشیدی از آثار تلویزیونی بود که با بازی رادش مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

در سال 1385 خورشیدی بازی رادش در نقش «حیف نون» سریال «باغ مظفر» به کارگردانی «مهران مدیری»، مجددا نام او را بر سر زبان ها انداخت.

«مرد هزارچهره(1387)، «شوخی کردم(1392)» و «در حاشیه1(1394)» ساخته «مهران مدیری» از دیگر سریال های پربیننده ای هستند که با بازی «نصرالله رادش» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

مجموعه های تلویزیونی «شب عید(1396)» و «محله گل و بلبل3(1397)» از آخرین فعالیت های وی می باشد.

رادش که شروعی پرانرژی و پرطرفدار در تلویزیون ایران داشت بعدها بیشترین تمرکز خود را به شغل دومش اختصاص داد و از بازیگری مقداری دور شد.

وی در پیوند با همین موضوع در مصاحبه ای گفته است: به خاطر بعضی از دلایل شخصی كه مربوط به خودم است مدتی است كم‌كار شده‌ام و مصروف كارهایی غیر از كارهای به اصطلاح هنری هستم.

گفتنی است که سریال «زیر آسمان شهر» با بازی «نصرالله رادش» هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود. 

م ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین