نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7484
-
الف
+

آشنایی با خواننده های افغانستان؛ 3. صدیق شباب

«صدیق شباب» آوازخوان جوان افغانستانی می باشد که طرفداران زیادی در ایران و تاجیکستان دارد.

به گزارش آی فیلم2، موسیقی افغانستان نقطه عطف زیبایی‌های تنوع قومی و زبانی در این کشور است و فارسی، پشتو و ترکی زبان‌های اصلی متن ترانه‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این کشور سبک‌ها و شیوه‌های گوناگون موسیقی، از غزل فارسی گرفته تا راگ هندی رواج دارد. گام‌های موسیقی عمدتاً دیاتونیک (بدون میکروتون) بوده و تا همین اواخر چندصدایی و هارمونی به شکل غربی آن در موسیقی افغانستان تأثیر چندانی نداشت.

میراث شعر فارسی که مشترکات فراوانی نیز با ایران دارد، اهمیت بسیاری در بین مردم داشته و همچنین شعر پشتو نیز دارای ریشه‌های تاریخی است. 

موسیقی افغانستان در سبک‌ها و شیوه‌های گوناگون، هنرمندانی را پرورانده که شهرت بعضی از آنان از حدود مرزهای این کشور نیز فراتر رفته‌ است.

شبکه جهانی آی فیلم2 درصدد است با تهیه سلسله گزارش هایی به معرفی آوازخوان های معروف و جوان افغانستان بپردازد.

3. صدیق شباب

«صدیق شباب» آوازخوان جوان افغانستانی می باشد که در سال های اخیر آثار شاد و متفاوتی ارائه کرده و نه تنها در بین مردم افغانستان بلکه در ایران و تاجیکستان هم طرفداران بسیاری دارد.

صديق شباب از مدت يازده سال به اين طرف در شهر فرانکفورت آلمان زندگی می کند.

او کست مشترک به نام آتش دل با برادرش طاهر شباب دارد و سه آلبوم انفرادی به نام های نازدانۀ کابل زمين، سرزمين من و شوخک برای علاقه مندان آوازش تهيه کرده است.

صديق شباب کانسرت هايی در کشور های مختلف از جمله آلمان، بريتانيا، سويدن، دنمارک، هالند و اوکراين اجرا کرده که مورد توجه علاقه مندان آوازش قرار گرفته است.

نام این آوازخوان جوان افغانستانی پس از منتشر شدن پارچه «برقص آ» چاووشی بر سر زبان ها افتاد؛ برخی معتقد بودند آن کاپی از آهنگ «ای ماه نو رسیده» شباب بوده است.

بیشتر بخوانید:

شکیب سوزان؛ خواننده ای که قصد دارد افغانستان را فراتر از مرزها معرفی کند

«شهر خالی» با صدای «امیرجان صبوری»

ب م

نظر شما
ارسال نظر