نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6091
-
الف
+

«سپنتا سمندریان» بازیگر دوره نوجوانی «شیخ بهایی» را بیشتر بشناسیم

در این گزارش با یکی از بازیگران سریال تاریخی «شیخ بهایی» که هم اکنون از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد ، آشنا می شویم.

به گزارش آی فیلم2،  «سپنتا سمندریان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که بینندگان افغانستانی و تاجیکستانی شبکه آی فیلم2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در نقش دوره خردسالی کرکتر اصلی سریال «شیخ بهایی» هستند.

سمندریان در این سریال که سال 1382 ساخته شد به زیبایی توانست بخشی از زندگی شخصیت برجسته و دانشمند بزرگ اسلامی قرن دهم هجری را به تصویر بکشد.

او پیش از این سریال در فلم سینمایی «از کنار هم می‌گذریم» ساخت 1379 ، فلم سینمایی «خانه‌ای روی آب» ساخت 1380 و سریال «سفر سبز» ساخت 1381 ایفای نقش نموده بود .

سپنتا سمندریان

سریال «شیخ بهایی» روایتگر زندگی ”بهاءالدین محمد بن حسین عاملی" معروف به "شیخ بهایی” از ۱۲ سالگی تا هنگام وفات او بوده و از سال ۹۶۶ هجری قمری آغاز می‌شود. پدر شیخ بهایی به دلیل مشکلات گوناگون به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت می کند. سپنتا سمندریان، در این مجموعه نقش کودکی شیخ بهایی و خسرو شکیبایی در نقش پدر شیخ بهایی و علی نصیریان کهنسالی وی را بازی کرده اند. فاطمه گودرزی نیز ایفاگر نقش مادر شیخ بهایی بود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سپنتا سمندریان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سپنتا سمندریان را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 75% آثار وی تلویزیونی و 25% آثارش سینمایی است. 

سپنتا سمندریان

از دیگر فعالیت های سمندریان بازی در تله فلم «آیین دلبری» ساخت 1386 و سریال «بهترین نقش زندگی» ساخته شده در سال 1396 می باشد.

گفتنی است سپنتا سمندریان توانسته جایزه “بهترین بازیگر نوجوان” در جشنواره فلم کودک و نوجوان همدان را به خطر بازی در فلم تلویزیونی “آئین دلبری” به تهیه‌کنندگی ابراهیم زاهدی‌فر کسب کند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر