نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5519
-
الف
+

محمد صادقی: حضور در سریالهای تاریخی بازیگر را ماندگار می کند

«محمد صادقی» ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران از سختی ها و فراز و نشیب های نقشش در سریال «ولایت عشق» سخن گفت.

سریال تاریخی مذهبی «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده از تولیدات مهم و شاخص تلویزیون ایران است که در حوزه تاریخ اسلام و با موضوع زندگانی حضرت امام رضا (ع) ساخته شد و اکنون از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

این سریال که از پر بازیگرترین سریال های تلویزیونی است ، بازیگران بسیاری از جمله داود رشیدی، محمد صادقی، اکبر زنجانپور، دانیال حکیمی، بیژن امکانیان، فریماه فرجامی، بیتا فرهی، رامبد جوان، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، فتحعلی اویسی، عنایت بخشی، سیروس گرجستانی، سیروس ابراهیم‌زاده ، غلامرضا طباطبایی و بسیاری بازیگران نام آشنای دیگر را در خود داشته است.

یکی از کرکترهای مهم این سریال، کرکتر مامون عباسی با هنرنمایی داکتر محمد صادقی ، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ایران است که به واقع پس از نقش امام رضا(ع) ، مهمترین نقش این سریال بوده است.

داکتر محمد صادقی ، متولد مشهد و دانش آموخته دوکترای ارتباطات از دانشگاه ایالتی «ویسکانسین» امریکاست. وی پس از پایان تحصیلات و دوره‌های آموزشی هنری در چند مدرسه بازیگری از جمله مدرسه «سن فورد مایزنر» و «لی استراس برگا» در سال ۱۳۷۰ به ایران برمی‌گردد که اتفاقاً بازگشت وی حضور موفقی را در عرصه بازیگری برایش رقم می‌زند و صادقی در آثار قابل توجهی چون ولایت عشق، ابراهیم خلیل ا...، بی صدا فریاد کن، مختارنامه ، شاه خاموش، امیرکبیر، عمارت فرنگی، میرزا کوچک خان، ستاره خضرا، بهشت گم شده، ماه از روی سکو، خواب و بیدار، سایه روشن و ...ایفای نقش می‌کند که هر کدام از این آثار بخش مهمی از توان هنری صادقی را به نمایش می‌گذارند.

صادقی در یک مصاحبه در خصوص تجربه حضور در سریال ولایت عشق گفته بود: آنچه که سبب ماندگاری این اثر شد در درجه نخست مضمون و سپس فلمنامه صحیح و نگاه مدبرانه مهدی فخیم زاده در تولید اثری فاخر بود. 

محمد صادقی می افزاید: این مجموعه در سالهای خیلی دور تولید شده و تقریبا بخش زیادی از خاطرات آن در اذهان مخاطبان ماندگار شده است. ولایت عشق سریالی است که می‌شود آن را از ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار داد، اما همین قدر بگویم که اطلاعات زیادی توسط نویسندگان مجموعه مدون شده بود که البته در قالبی جذاب و صحیح به مخاطبان منتقل شد. البته مستندات و مطالب واقعی بخشی از سریال و بخش دیگر آن به پرداخت دراماتیک و نمایشی اختصاص داشت. به عبارت دیگر هر کدام از بازیگران مجموعه تلاش می‌کردند در راستای شخصیت سازی و پرداختن نقشی که ایفاگر آن بودند، باور پذیر عمل کنند. نکته دیگر اینکه این سریال بسیار جهان شمول بود و محدودیت جغرافیایی نداشت؛ شخصیتهای جالبی در این سریال بودند که بسیار باورپذیر حاضر شدند.

این بازیگر تصریح کرد: زمانی که شخصیت مامون به من پیشنهاد شد این نگرانی در من وجود داشت که با شخصیت سطحی و نازلی مواجه شوم و حتی تمایلی به پذیرفتن آن نداشتم اما وقتی فلمنامه را مطالعه کردم مامون را کرکتری با پیچیدگی‌های بسیار دیدم.

وی افزود: مامون به لحاظ طراحی اوج و فرودهای نمایشی بسیاری داشت در عین اینکه بسیار باهوش بود ظاهری فرهنگی داشت و وجوه خاکستری آن پررنگ بود اما همین شخصیت به ظاهر فرهنگی دچار انحطاط می شود و در سراشیبی سقوط قرار می گیرد مشابه آنچه که در دنیای امروز به کرات شاهدش هستیم.

صادقی در خصوص تعامل های حسی خود با فرخ نعمتی ایفاگر نقش حضرت رضا (ع) گفت: میان من و ایشان به عنوان اصلی‌ترین پارتنر تعامل خوبی داشتیم و اوج آن سکانسی بود که جام زهر توسط مامون به امام خورانده می‌شود. من به خاطر دارم که من و فرخ نعمتی هر دو بسیار منقلب بودیم. قبل از شروع فلمبرداری این سکانس به لحاظ ذهنی و حسی هر دو خود را آماده کرده بودیم و من از کارگردان درخواست کردم که این سکانس با یک برداشت ثبت شود. فخیم‌زاده سکوتی مطلق را در تمام لوکیشن کاخ برقرار کرده بود که من و بازیگر نقش امام در بهترین شرایط حسی قرار گیریم که خوشبختانه در بازخوردهای مردمی هنوز هم این صحنه بسیار تاثیرگذار است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ایران در خصوص آثار هنری تاریخی گفت: حضور و ایفای نقش در سریالهای تاریخی و مذهبی برای من بسیار زیاد اهمیت دارد چون این آثار در ذهن مخاطب تأثیر بسیاری دارند و اساسا بازیگر به دلیل ایفای نقش کارهای تاریخی ماندگار می‌شود. 

سریال «ولایت عشق» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده» در سال ۱۳۷۹ خورشیدی تولید شد و موضوع آن درباره زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و آوردن ایشان به مرو و دوران سخت ولایت عهدی وی می باشد.

«مریلا زارعی»، «اکبر زنجانپور»، «لادن طباطبایی»، «فریماه فرجامی»، «فرخ نعمتی»، «بیتا فرهی»، «محمد صادقی»، «دانیال حکیمی»،«عنایت بخشی»، «داوود رشیدی»، «فتحعلی اویسی» و ... بازیگران این سریال هستند.

سریال تلویزیونی «ولایت عشق» در ماه صفر سال روان (1398) هر شب ساعت 8:00 به وقت «تهران» ساعت 09:00 به وقت «کابل» و 9:30 به وقت «دوشنبه تاجیکستان» از شبکه آی فیلم2 نشر گردیده و امشب همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، آخرین قسمت این سریال به روی آنتن خواهد رفت.

در پیوند با این گزارش بیشتر بخوانید: 

مشاهده تمام قسمت های سریال ولایت عشق

«رامبد جوان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران را بیشتر بشناسید

خاطرات جالب و شنیدنی کارگردان «ولایت عشق» از انتخاب نقش «امام رضا(ع)»

قسمت آخر سریال «ولایت عشق» و به شهادت رسیدن امام رضا (ع)

با «مهدی فخیم زاده» یکی از برترین کارگردان های سریال های پولیسی و تاریخی ایران بیشتر آشنا شوید

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین