نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3447
-
الف
+

جوایز افتخاری اسکار به چهار چهره سینمایی اعطا شد

در یازدهمین دوره جوایز «گاورنر»، از چندین چهره سینمایی با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر شد.

به گزارش آی فیلم2، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در یازدهمین دوره جوایز «گاورنر»، از چندین سینماگر با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر کرد.

 «دیوید لینچ»، «لینا ورتمولر» (کارگردان ایتالیایی و اولین نامزد زن اسکار کارگردانی)، «جینا دیویس» (برنده اسکار بازیگری) و «وس استودی» (بازیگر و تهیه‌کننده تحسین‌شده امریکایی)، چهار چهره سینمایی بودند که با حضور در این مراسم جوایز خود را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کردند. 

«لینا ورتمولر» اولین زنی که توانست در سال ۱۹۷۶ با ساخت فلم «هفت زیبا» به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین کارگردانی راه یابد.

هالیوود ریپورتر گزارش داد او پس از دریافت جایزه خود از «ایزابل روسلینی» بازیگر و کارگردان ایتالیایی، خواهان برگزاری یک جایزه اسکار ویژه زنان با نام «آنا» شد.

پس از آن «جین کمپیون» و «گرتا گرویگ» دو کارگردان زن فعال سینما با حضور بر روی سن مروری بر تاریخ حضور زنان در شاخه بهترین کارگردانی اسکار داشتند و اعلام کردند تاکنون ۳۵۰ مرد نامزد اسکار کارگردانی شده‌اند در حالی که تنها پنج زن توانسته‌اند نامزد این شاخه از جوایز اسکار شوند. 

پس از آن «جینا دیویس» که سابقه بازی در فلم‌هایی چون «تلما و لوئیسا»، «بیتل‌جوس» و «توریست اتفاقی» را دارد به عنوان سی‌و نهمین دریافت‌کننده جایزه «ژان هرشولت» آکادمی به پاس فعالیت‌های بشردوستانه مورد تقدیر قرار گرفت و او نیز در صحبت‌هایی خواستار برابر جنسیتی در هالیوود و رسانه شد. 

به نقل از ایسنا ، «وس استوردی» بازیگر امریکایی نیز پس از دریافت جایزه خود از دستان «کریستین بیل» گفت افتخار بزرگی است که به عنوان اولین بازیگر بومی امریکایی جایزه اسکار افتخاری دریافت می‌کند.

«کریستین بیل» نیز اظهار کرد: تاکنون فرصت‌های بسیار کمی به بومی‌های امریکا در سینما داده شده است و ما و همه کسانی که در این مراسم هستیم می‌توانیم این روند را تغییر دهیم.

همچنین «دیوید لینچ» کارگردان نامدار امریکایی که ساخت فلم‌هایی چون «مرد فیل‌نما»، «در قلب وحشی»،  «بزرگراه گمشده» و «جاده مالهالند» را در کارنامه دارد، اسکار افتخاری دریافت کرد.

یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. 

جایزه اسکار افتخاری، مجموعه جوایزی است که هرساله توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به افرادی اهدا می‌شود که نمی‌توانند جایزه سینمایی اسکار را دریافت کنند اما شایستگی دریافت آن را دارند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر