نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3402
-
الف
+

«نه‌ژا» از سوی چین به اسکار می رود

چین فلم انیمیشن «نه‌ژا» را برای شرکت در بخش رقابت بین‌المللی اسکار انتخاب و معرفی کرد.

فلم انیمیشن سه بُعدی «نه‌ژا» ساخته «یانگ یو» که با فروش ۶۹۴ میلیون دالری در جایگاه دومین فلم پرفروش تاریخ این کشور قرار گرفت، اکنون به عنوان فلم منتخب این کشور برای اشتراک در بخش فلم‌های بین‌المللی اسکار معرفی شد. 

«نه‌ژا» که اولین فلم بلند یانگ یومی می باشد با بهره بردن از اساطیر سنتی چین همراه با نوآوری خلاقانه به صورت انیمیشن سه‌بُعدی ساخته شده و داستان جوانی را روایت می‌کند که به دلیل یک پیشگویی خود را بسیار ناامید می‌بیند و فکر می‌کند که تمام دنیا به دست او ویران خواهد شد. این مرد جوان قبل از اینکه بخواهد بر سرنوشتش غلبه کند و به یک قهرمان تبدیل شود، بین انتخاب خوب و بد مردد می‌ماند...

یانگ که در چین بیشتر با نام مستعار «جیائوزی» شناخته می‌شود، با این فلم یک شبه راه صد ساله را پیمود. این فلمساز ۳۸ ساله رشته فارمسی را به امید رسیدن به رویای انیماتور شدن رها کرد.

یانگ که برنده جایزه هیات داوران جشنواره فلم برلین شده بود، اکنون شرکت فلم‌سازی چینی «پکن انلایت» به راحتی بودجه کلانی برای ساخت این انیمیشن سینمایی «نه‌ژا» را در اختیار او قرار داد.

چین از سال ۱۹۷۹ تا کنون فلم‌های نماینده خود را به اسکار فرستاده است. این کشور در تمام دوران اشتراک در رقابت های اسکار تنها دوبار موفق به کسب نامزدی اسکار شده که هردو را  «ژانگ ییمو» در سال ۱۹۹۰ برای فلم «جودو» و در سال ۲۰۰۲ برای فلم «قهرمان» کسب کرده است.

نود و دومین مراسم جایزه اسکار در تاریخ نهم فبروری(20 دلو) برگزار خواهد شد.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر