نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3011
-
الف
+

کارگردان «در چشم باد» با «یعقوب لیث» به سینما می‌آید

«مسعود جعفری جوزانی» کارگردان پرآوازه ایرانی فلمنامه یعقوب لیث صفاری را می نویسد.

به گزارش آی فیلم2، قرارداد تحقیق و نگارش فلمنامه فلم سینمایی «یعقوب لیث صفاری» در بخش تاریخ و تمدن ایرانی، بین بنیاد سینمایی فارابی و «مسعود جعفری جوزانی» منعقد شد.

«مسعود جعفری‌جوزانی» نویسنده و خالق آثار سینمایی چون «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» فلمنامه این فلم را درباره بنیانگذار دودمان صفاریان در ولایت سیستان و روایت ساده‌زیستی و نقش تاریخی‌ این اسطوره تاریخی در اتحاد ایرانیان به نگارش درمی‌آورد.

«یعقوب لیث صفاری» بنیان‌گذار سلسله صفاریان در سیستان بود. او کسی بود که متأثر از قصه‏ های رستم، به یاری فقرا و مظلومان شتافت و با گروه کوچک نیروهایش که به خاطر سخاوت و جوانمردی او، به گرد وی جمع شده بودند، در نظر باشندگان سیستان به یک پهلوان افسانه ‏ای بدل شد.

مسعود جعفری‌جوزانی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. وی در سال 1327 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار مسعود جعفری‌جوزانی می‌توان به کارگردانی سریال «در چشم باد» و فلم های سینمایی «ایران برگر» و «حکایت عاشقیم اشاره کرد.

گفتنی است سریال «در چشم باد» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» چندی پیش برای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی شبکه آی فیلم2 نشر شد.

ب م / ح ح

نظر شما
ارسال نظر