نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3866
-
الف
+

«تجلی خط هرات در تهران»؛ نمایشگاه آثار فاخر هنرمندان افغانستانی در تهران افتتاح شد

نمایشگاه آثار خوش نویسان افغانستان با عنوان «تجلی خط هرات در تهران» در تهران افتتاح گردید.

به گزارش آی فیلم 2 ، نمایشگاه خوش نویسان افغانستان تحت نام «تجلی خط هرات در تهران» روز یکشنبه 14 میزان(مهر) در فرهنگستان هنر تهران افتتاح گردید.

استاد «غلامحسین امیرخانی» هنرمند و خوشنویس پرآوازه ایران، «نیک‌ محمد مستمندغوری» رییس انجمن خوشنویسان کابل و «سیدمحمدحسین هاشمی» معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و سخنرانی کردند.

«سیدمحمدحسین هاشمی» معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 گفت: این نمایشگاه و برگزاری این فعالیت های فرهنگی و هنری در واقع گامی در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و هنری بین هنرمندان ایران و هنرمندان افغانستان عزیز است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه «تجلی خط از هرات تا تهران» سرآغازی برای انجام فعالیت های وسیع تر و گسترده تر مشترک ایران و افغانستان در بخش فرهنگ و هنر خواهد بود.

از سوی دیگر «غلامحسین امیرخانی» خوشنویس پرآوازه ایرانی در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 گفت: فرهنگیان و مسئولان باید کمک کنند تا ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و افغانستان تقویت شود و این چنین نباشد که سالی یک یا دوبار شاهد برگزاری چنین فعالیت هایی باشیم.

وی ادامه داد: توجه به هنر و فرهنگ تاثیر بسیار زیاد بر روی جوانان منطقه دارد و باعث ایجاد همدلی،همراهی و مهربانی می شود.

آقای امیرخانی فرهنگ و هنر را موثرترین و قوی ترین عرصه برای ایجاد همدلی و همزبانی دانست و گفت: اکنون زمان بسیار مناسبی است که ایران و افغانستان یکدیگر را از همین طریق بیشتر بشناسند.

همچنان «نیک‌ محمد مستمندغوری» رییس انجمن خوشنویسان کابل به خبرنگار آی فیلم 2 گفت: تلاش ما این است که در راستای حفظ و شکوفایی هنر اصیل اسلامی خوش نویسی در هرات فعالیت کنیم.

نمایشگاه «تجلی خط هرات در تهران» با هدف ارتقاء تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور ایران و افغانستان برپا شده است.

گفتنی است که این نمایشگاه با بیش از 100 اثر فاخر خوشنویسی تا روز شنبه 20 میزان(مهر) در تهران برقرار خواهد بود.

بیننده گان شبکه آی فیلم 2 می توانند گزارش تصویری کامل از این نمایشگاه را امروز 15 میزان(مهر) ساعت 7:45 شب دقیقه به وقت تهران، 8:45 دقیقه شب به وقت کابل و 9:15 شب به وقت دوشنبه تماشا کنند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر