نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3344
-
الف
+

نمایشگاه «خورشید در قاب» مجموعه آیینی عکاس افغانستانی در «قم »برگزار شد+فلم و تصاویر

نمایشگاه «خورشید در قاب» با موضوع عکس هایی از آیین عزاداری مردم افغانستان در محرم برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه عکس های آیینی افغانستان با نمایش آثار «محمدموسی اکبری» هنرمند کهنه کار افغانستانی روز پنجشنبه11 میزان (مهر)  در «قم» افتتاح شده و به مدت 10 روز در نگارستان اشراق این شهر  برقرار است.

نمایشگاه خورشید در قابدر نمایشگاه «خورشید در قاب»  ۴۴ عکس مربوط به آیین های عزاداری در افغانستان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه خورشید در قاب

لازم به ذکر است که این نمایشگاه برای اولین بار سال 1393 هجری خورشیدی در فرهنگستان هنر شهر تهران برگزار گردیده بود.

محمد موسی اکبری اول حمل(فروردین) 1340 در محله (چنداول) کابل به دنیا آمد ؛ وی با علاقه ای که از طفولیت به هنر داشت سال 1360 هجری خورشیدی تحصیل در رشته رسامی دانشکده هنرهای زیبای کابل را آغاز کرد اما پیش از اتمام کورس های تحصیلی خود به ایران مهاجرت کرد.

این هنرمند پر تلاش در عالم مهاجرت رشته های مختلف هنرهای تجسمی را تجربه و در سال 1365 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با گرایش گرافیک گردید و همراه با آن عکاسی را هم پی گرفت.

آقای اکبری با هدف معرفی افغانستان به عنوان کشوری دارای پیشنه ای فرهنگی و تاریخ پر افتخار نمایشگاه های متعددی به صورت انفرادی و گروهی در داخل و خارج افغانستان برگزار و در بخش گرافیک طراحی چندین آرام و نشانه ، پوستر ،اوراق اداری و...را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانیده است.

از جمله نمایشگاه های گروهی این هنرمند می توان به نمایشگاه عکس جمعی «زمزمه تصاویر» خانه سوره 1369 ،شرکت در (اولین اکسپو تهران) فرهنگستان هنر 1388، شرکت در نمایشگاه (عکس ترکیه) 1388،دبیر جشنواره افغانستان (از دیار دوست) فرهنگستان هنر 1389،نمایشگاه (عکس ، خط ، نقاشی خط) انجمن خوشنویسان افغانستان 1392،نمایشگاه (عکس و نقاشی) سفارت افغانستان در دهلی هند 1392،نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان معاصر ایران(پرواز با خورشید) 1392،شرکت در بخش عکس (دومین جایزه جهانی اربعین) و کسب مقام چهارم 1394 اشاره کرد.

این هنرمند افغانستانی هم چنین به گونه انفرادی در نمایشگاه (نگاه آشنا) مرکز فرهنگی فرانسه در کابل 1385، نمایشگاه (رویای رنگ) انستیتیوت امریکا برای مطالعات افغانستان 1389، نمایشگاه (در امتداد لحظه ها) خانه فرهنگ افغانستان 1389، نمایشگاه (نیستان) آکادمی هنر کابل 1392،نمایشگاه (عکس افغانستان) خانه فرهنگ افغانستان در برلین 1393،نمایشگاه عکس به اتفاق فاطمه اکبری در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1393 و نمایشگاه عکس محرمی(خورشید در قاب) فرهنگستان هنر 1393 اشتراک کرده است.

  نمایشگاه «خورشید در قاب» از 11 تا 20 میزان (مهر) در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفاییه شهر قم دایر است. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و  16 تا 20 به مکان ذکر شده مراجعه فرمایند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر