نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2997
-
الف
+

«عبدالرضا اکبری»: بازیگری که به جای نقش به آرایش خود اهمیت می دهد حرفه ای نیست!

«عبدالرضا اکبری» طی مصاحبه ای، درباره‌ وضعیت این روزهای کار گریم گفت.

به گزارش آی فیلم2، «عبدالرضا اکبری» بازیگر سریال در حال نشر «تولدی دیگر» طی مصاحبه ای، از گریم بازیگران زن در سریال ها و فلم ها انتقاد کرد.

عبدالرضا اکبری که در طول سال‌های حضور در سینما و تلویزیون ایران نقش های بسیاری داشته و گریم‌های مختلفی را تجربه کرده، درباره‌ وضعیت این روزهای کار چهره پردازی گفت: گریم مثل سایر رشته‌های دیگر سینما و تیاتر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است اما من فکر می‌کنم آن اندازه که گریمورها روی چهره هنرپیشه‌های مرد تغییرات می دهند، روی صورت هنرپیشه‌های زن این کار انجام نمی گیرد.

وی ادامه داد : بازیگر حرفه ای در قید و بند آرایش و گریم چهره‌اش نیست و بیشتر به دنبال این است که مخاطب باورش کند. کسانی که بیش از حد احتیاط می کنند به زیبایی صورتشان لطمه‌ای وارد نشود یا زیبایی چهره‌شان حفظ شود و به نقش توجه ندارند، به نظر من نمی‌توانند موفق شوند و از کار بازیگری فاصله می گیرند.

اکبری با اشاره به گریم نرگس محمدی در سریال «ستایش»، گفت: بهتر است برای سریال‌هایی که چند فصل دارند بازیگر را با بالا رفتن سن تغییر دهند، در این صورت قابل باورتر است.

وی در پیوند با این موضوع خاطره ای تعریف کرد: در سریالی به نام «عید آن سال‌ها» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر بازی کردم و سن کرکتر از سی‌سالگی شروع می‌شد و تا سن هفتاد سالگی ادامه پیدا می‌کرد.

بازیگر سریال تولدی دیگر ادامه داد: این تغییرات برای مردان بهتر نمایش داده می شود و در آن پروژه هم پیشنهاد کردم که برای سنین مختلف از بازیگرانی که شرایط سنی‌شان مناسب است استفاده کنند؛ اگر بخواهیم نمونه‌های خارجی را مورد بررسی قرار دهیم، بهترین آن‌ها فلم «روزی روزگاری در امریکا» است که بازیگران نوجوانی‌ کرکترها  آنقدر درست انتخاب شده که وقتی شخصیت‌ها به مرور زمان بزرگ می شوند برای بیننده به خوبی باورپذیر است.

عبدالرضا اکبری خاطر نشان کرد : در شرایط گریم مناسب بازیگر تلاشش را می‌کند که بر اساس ظاهر جدید، کرکتر را با هنر خودش کامل کند و به نظرم گریم مناسب بسیار به بازیگر برای ایفای نقش کمک می کند.

عبدالرضا اکبری زاده‌ 14 حمل(فروردین) 1332 هجری خورشیدی در تهران، در سال 1363 با ایفای نقش در فلم «زندان دوله‌ تو» قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

اکبری در سریال هایی نظیر «مزد ترس» (1371)، «مزد ترس 2: بازی با مرگ» (1374)، «پهلوانان نمی‌میرند» (1376)، «تولدی دیگر» (1377)، «اغما» (1386)و «دلنوازان» (1388) که از آی فیلم 2 نیز نشر شده، حضور داشته است.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر