نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6051
-
الف
+

مکان های دیدنی «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان+ تصاویر

در این گزارش به جاذبه های توریستی «دوشنبه» پایتخت کشور تاجیکستان پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی هر کشور با درآمیخته شدن فرهنگ و تاریخ، جلوه ای خاص برای بازدیدکنندگان دارد.

تاجیکستان کشوری در آسیای مرکزی است که با کشورهای افغانستان، چین، قرقیزستان و ازبکستان همسایه می باشد. این کشور به داشتن کوه های ناهموار شناخته شده است و مقصدی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی به شمار می رود. 

در این گزارش به مکان های دیدنی «دوشنبه» پایتخت کشور تاجیکستان پرداخته ایم:

پارک رودکی

پارک رودکی از جذابترین دیدنی‌های شهر دوشنبه است. این پارک به افتخار رودکی، شاعر معروف پارسی‌گوی به این عنوان، نام گذاری شده است.

 پارک زیبای رودکی در منطقه مرکزی شهر دوشنبه قرار دارد و مجسمه‌ ای از رودکی را نیز در خود جای داده است.

همچنین وجود فضای زیبا و حوضچه و فواره‌های این پارک سبب شده است تا اینجا به مقصد محبوبی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

موزیم قوم‌شناسی تاجیکستان

تا نام تاجیکستان و شهر دوشنبه به میان می‌آید ، به سرعت ذهن‌ها به سوی فرهنگ اقوام این دیار می‌رود. برای آشنایی با مردم این دیار و تمدن کهن‌شان، موزیم قوم‌شناسی شهر دوشنبه مکان مناسبی جهت آشنایی بیشتر با پوشاک و آداب و رسوم تاجیکستانی‌ است.

باغ وحش دوشنبه

باغ وحش دوشنبه نیز در جمع بهترین مکان‌های دیدنی تاجیکستان به چشم می‌خورد. این باغ وحش در سال 1960 میلادی افتتاح شده و حدود 600 حیوان در باغ وحش زیبای دوشنبه نگهداری می‌شوند .

همچنین این باغ وحش، مکان خوبی برای آشنایی با جانوران بومی تاجیکستان است.

آبشار گوسگارف

آبشار گوسگارف پدیده‌ای شاهکار است که در قلب تاجیکستان جای گرفته و هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. ارتفاع آبشار گوسگارف به 30 متر می‌رسد و زیبایی منطقه را دوچندان کرده است. 

یادبود صدرالدین عینی

«صدر الدین عینی» از بزرگترین نویسندگان دنیاست که آثار زیادی به زبان فارسی و تاجیکی از وی باقی مانده است. این مرد بزرگ، نقش مهمی در ادبیات تاجیکستان ایفا کرده و اولین رئیس آکادمی علوم این کشور بوده است. در شهر دوشنبه تندیس زیبایی از وی وجود دارد که برای گردشگران خارجی بسیار جالب است.

موزیم باستان‌شناسی تاجیکستان

یکی دیگر از موزیم های جذاب تاجیکستان و شهر زیبای دوشنبه موزیم باستان‌شناسی است که در این مکان انواع اشیای بازمانده از پیروان ادیان مختلف چون بودائیان و مسلمانان نگه داری می شود و در حال حاضر تعداد آن به 530 شیء می رسد.

بازار شاه منصور

بازار شاه منصور که با نام بازار سبز نیز شناخته می‌شود، قلب تپنده‌ شهر دوشنبه به حساب می‌آید و مکان بسیار خوبی برای آشنایی با مردم محلی و فرهنگ و آداب آنها به شمار می‌آید.

انواع خوراکی‌های محلی، پوشاک و سوغاتی در بازار شاه منصور به فروش می رسند.

کتابخانه‌ی ملی

کتاب‌های فارسی و تاجیکی زیادی در این کتابخانه وجود دارند که می‌توانند برای فارسی زبانان جالب باشند. این مجموعه در سال 2011 میلادی افتتاح شد و بزرگترین کتابخانه در آسیای مرکزی‌ است. کتابخانه‌ ملی تاجیکستان در کنار پارک رودکی قرار دارد.

باغ گیاهشناسی دوشنبه

باغ گیاهشناسی شهر دوشنبه نیز در منطقه‌ اسماعیل سامانی قرار گرفته است و مساحتش به حدود 30 هکتار می‌رسد. این باغ انواع مختلف گیاه و گل را در خود جای داده است.

ویکتوری پارک

ویکتوری پارک یا همان پارک پیروزی نیز از دیگر جاذبه‌های شهر دوشنبه به حساب می‌آید و به روی تپه‌ای زیبا واقع شده است به همین خاطر منظره خوبی دارد و مکان خوبی برای گردش‌های خانوادگی است. 

ع ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر