نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3702
-
الف
+

«غلامعلی حداد عادل» در مصاحبه با آی فیلم 2: ایران و افغانستان و تاجیکستان یک حقیقت هستند؛«آب اگر صد پاره گردد باز هم آشناست»

داکتر «غلامعلی حداد عادل» هم بستگی کشورهای فارسی زبان ایران،افغانستان و تاجیکستان را در قالب شعر «آب اگر صد پاره گردد باز هم آشناست» توصیف کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، سومین دوره مسابقه بین المللی سخنرانی همدل در بین محصلین و دانشجویان افغانستانی و خارجی فارسی زبان با حضور داکتر «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران برگزار شد.

داکتر «غلامعلی حداد عادل» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم 2 گفت: برگزاری مسابقاتی که موضوع آن زبان و ادبیات فارسی باشد در واقع یادآور میراث مشترک ملت های ایران،افغانستان و تاجیکستان است.

وی با توصیف هم بستگی کشورهای فارسی زبان ایران،افغانستان و تاجیکستان در شعر «آب اگر صد پاره گردد باز هم آشناست» اظهار داشت: «آب» یک وقت نامش افغانستان ، یک وقت تاجیکستان و یک وقت هم ایران است اما ما یک حقیقت هستیم.

داکتر «غلامعلی حداد عادل» درخصوص اقداماتی که در راستای نزدیکی روابط فرهنگی ملت های فارسی زبان ایران و افغانستان می توان انجام داد، گفت: ما امیدوار هستیم که شرایط به گونه یی رقم خورد تا ایران بتواند آنچه که در دل نسبت به همسایگان عزیز افغانستانی خودش دارد انجام بدهد.

مصاحبه کننده: مرجان حیدری

بیشتر بخوانید :

سومین دوره «مسابقات سخنرانی همدل» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

ب م

نظر شما
ارسال نظر