نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4582
-
الف
+

«عباس علیزاده» بروسلی افغانستان در گفت‌وگو با آی فیلم۲: می‌خواهم ستاره هالیوود شوم

«عباس علیزاده» معروف به بروسلی افغانستان در گفت و گو با آی فیلم2 از آرزوی خود برای ستاره شدن در سینما گفت.

به گزارش آی فیلم2، افغانستان در 18 سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در بخش ورزش و هنر داشته است و در این مدت صدها تن از جوانان در بخش ورزش و هنر توانسته‌اند مدال‌های جهانی کسب کنند و برای کشور خود افتخار بیافرینند.

یکی از جوانانی که در کمترین مدت توانست بین مردم افغانستان و حتی جهان شهرت پیدا کند، «عباس علیزاده» است که به‌دلیل شباهت چهره به بروسلی چینایی، بنام بروسلی افغانستان مشهور شد و مورد استقبال قرار گرفت.

عباس علیزاده به این شباهت اکتفا نکرد و ورزش را نیز آغاز کرد و در رشته‌های مختلف تمرین کرد تا از لحاظ ورزشی نیز بروسلی شود. دیری نگذشت که پیشنهاد بازی در فلم به وی داده شد و او توانست وارد دنیای هنر شود و در نخستین فلم خود نقش بازی کند.

عباس علیزاده در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 خود را اینگونه معرفی کرد: من اصالتاً از ولسوالی شیخ‌علی ولایت پروان هستم یعنی پدرم از این منطقه است، اما خودم در سال ۱۳۷۳ در کابل تولد شده‌ام.

وی ادامه داد: مکتب را در لیسه محمودی طرزی در شهر کابل به پایان رسانیدم ، پیش از بروسلی شدن یک ورزشکار معمولی و یک شاگرد مکتب بودم، اما پس از آن به‌خاطر مشکلات موجود در زندگی و شهرت به بروسلی افغانستان، نتوانستم دانشگاه بروم.

علیزاه گفت: من در رشته‌های جمناستیک، کانگفو و ووشو تمرین کرده‌ام که بیشتر در مراکز ورزشی کابل انجام شده است، اما ورزش را به‌صورت آماتور فرا گرفته‌ام. در همین حال در مسابقات داخلی زیادی اشتراک کرده و مدال‌های زیادی را نیز به‌دست آورده‌ام.

وی با اشاره به نقش آفرینی خود در چندین فلم سینمایی گفت: تاکنون در چندین فلم از جمله «بروتلیس» نقش بازی کرده‌ام که در کشور آذربایجان ساخته شده بود و همین طور در فلم  he is back نقش داشته ام.

بروسلی افغانستان از جنگ به عنوان تلخ ترین خاطره زندگی خود نام برد و گفت: تلخ ترین خاطرات زندگی من به دوران جنگ بازمی گردد، زمانیکه طالبان در برابر دولت افغانستان قرار گرفته بود و همه جا را هدف قرار می‌داد، من چون کودک بودم ترس تمام وجودم را فرا ‌می‌گرفت و خودم را به آغوش پدرم می‌انداختم.

وی در پیوند با دستاوردهای خود در زمینه بازیگری گفت: من برنده نخستین جایزه جشنواره فستیوال فلم بین‌المللی (innovative) شدم و نیز لقب هنرپیشه بین المللی را کسب کردم.

عباس علیزاده در پایان این مصاحبه برای کشورش آرزوی صلح کرد و گفت: مردم افغانستان سال‌های طولانی در جنگ و بدبختی زندگی کرده‌اند و انتظار صلح را می‌کشند.

این هنرپیشه افغانستانی همچنان از جوانان و ورزشکاران خواست تا در هر بخش ورزشی که مصروف تمرین هستند، تلاش کنند تا برای افغانستان عزیز افتخارآفرینی کنند.

بیشتر بخوانید:

بروسلی به هالیوود بازگشت؛ این بار از افغانستان

زندگی بروسلی افغانستان از زبان خودش+فلم

ب م

نظر شما
ارسال نظر
فهیم محمدی

بهترین است.

محمد جمشید قادری

موفق باشید.

محمد

هرچيز را ارزو كنی همان ميشوى.