نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5857
-
الف
+

«بهرنگ علوی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: مردم با تماشای فصل دوم سریال «هشت و نیم دقیقه» غافلگیر می شوند

«بهرنگ علوی» بازیگر سریال هشت و نیم دقیقه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از کرکتر فرزین سخن گفت.

«بهرنگ علوی» بازیگر، عکاس، نویسنده و طراح مود ایرانی است که این روزها با کرکتر «فرزین» در سریال «هشت و نیم دقیقه» خود را به مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی شبکه آی فیلم2 شناسانیده است.

علوی  متولد ۱۳۵۹ هجری خورشیدی در تهران، فرزند یگانه خانواده سه نفره است. پدر او کارمند و از مديران وزارت آموزش و پرورش( معارف) ایران و مادرش از مديران مخابرات است. وی دارای مدرک نقشه كشى کمپیوتر و فارغ التحصيل دوره بازيگرى است.

او از طفولیت بسیار به بازيگرى علاقه داشت و بازيگرى را از تیاتر مکتب آغاز كرد.  پس از آن در سال ١٣٧٠ هجری خورشیدی براى تیاتر «آدمك چوبى» به كارگردانى «جهانگير طاهرى» به صورت رسمى و حرفوی انتخاب شد و بر روى صحنه تیاتر در سالن قشقائى مجموعه تیاتر شهر رفت.

علوی اولین تجربه کار تصویری را با مجموعه برنامه‌های دوربین مخفی(کمره مخفی) به کارگردانی «امیرحسین قهرائی» آغاز کرد. پس از چند سال وقفه به خاطر ادامه تحصيل مجددا با تیاتر آغاز به كار كرد كه در اين بين شاگرد اساتيدى همچون «محمد رحمانيان» ، «حميد امجد»، «مهتاب نصيرپور»، «پرويز پرستويى»، «آتيلا پسيانى»، «رويا تيموريان»، «پانته آ بهرام» و «حبيب رضايى» بود.

پس از آن به «انجمن سینمایی فلم کوتاه» پيوست و تجربه چند فلم كوتاه جشنواره اى داشت. به واسطه همان فلم های كوتاه براى فلم «عيار ١٤» به كارگردانى «پرويز شهبازى» انتخاب شد و با تك سكانسى كه در این فلم داشت به سينما معرفى شد و پس از آن حضور حرفوی وی در فلم «دربند» كه «نامزد نقش مكمل مرد» از «جشنواره سى و يك فجر» شد و بعد از آن براى بازى در تیاتر «زبان اصلى» ديپلم افتخار بازيگرى مرد از «جشنواره سى و چهارم فجر» شد. 

وی در فلم های سینمایی رفتن (۱۳۹۵)، امکان مینا (۱۳۹۴)، لانتوری (۱۳۹۴)، مرگ ماهی (۱۳۹۳)، دربند (۱۳۹۱)، نگران نباش سارا (۱۳۹۲)، ندارها (۱۳۸۸)، چند روز بعد (۱۳۸۵)، قاشق خالی (۱۳۹۰) و سریال‌های هشت و نیم دقیقه (۱۳۹۵)، معمای شاه (۱۳۹۴)، قفسی برای پرواز (۱۳۹۰) و نردبام آسمان (۱۳۸۸) به ایفای نقش پرداخته است.

در ادامه ، گفت و گوی اختصاصی «بهرنگ علوی» با شبکه آی فیلم 2 را به صورت مکمل می خوانید:

آی فیلم 2: شاید برای بسیاری از مخاطبان ما جالب باشد که آقای علوی چی رقمی بازیگر شدند؟

آقای علوی :

من از سال 86 با فلم «عیار 14» به کارگردانی «پرویز شهبازی» به طور رسمی وارد عرصه بازیگری شدم و قبل از این فلم در تیاتر مصروف بودم و در آن دوره نزد استادم آقای «پرویز پرستویی» بازیگری را آموختم.

آی فیلم 2:در مورد نقش خودتان در سریال «هشت و نیم دقیقه»  و تجربه همکاری همراه آقای «شاه حسینی» بگویید:

آقای علوی :

من در اصل بازیگر سینما هستم و همیشه منتظر یک فرصت خوب برای نقش آفرینی در سریال تلویزیونی بودم و البته پیشنهادهایی هم داشتم اما فکر میکردم که مناسب من نیستند و دوست داشتم اول اینکه نقش پیشنهادی را دوست داشته باشم و دوم داستان سریال جذاب باشد.

در سال 91 مجدد با آقای پرویز شهبازی فلم دربند را کار کردم که برای «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و یکمین جشنواره فلم فجر» نامزد شدم و بعد فلم دربند، در فلم های «لانتوری»، «مرگ ماهی» و « امکان مینا»  ایفای نقش کردم.

برای فلم سینمایی «سد معبر» قرارداد همکاری بسته بودم که همزمان با آن سریال هشت و نیم دقیقه از طرف آقای شهرام شاه حسینی به من پیشنهاد شد و 3 قسمت از فلمنامه هشت و نیم دقیقه را مطالعه کردم که بسیار جذاب بود و کرکتر «فرزین» را مناسب خودم دیدم و به همین دلیل فلم سد معبر را بازی نکردم و آقای شاه حسینی به من اعتماد کردند و نقش فرزین را به من سپردند.

فرزین نقش بسیار دشواری بود زیرا شخصیتی خاکستری داشت یعنی نه به طور کامل مثبت و سفید است و نه سیاه و منفی که سعی شد هر دو وجه کرکتر فرزین را به خوبی ایفا کنم و خدا را شکر که از سریال هشت و نیم دقیه و کرکتر فرزین استقبال بسیار شده است و از کمنت های طرفداران در فضای مجازی خوشحال می شوم.

آی فیلم 2: پس از 3 سال با سریال «بر سر 2 راهی» و کرکتر «سینا» به تلویزیون بازگشتید، آیا سینا هم مانند کرکتر فرزین برای شما موفقیت کسب کرده یا خیر؟

آقای علوی :

بعد از سریال هشت و نیم دقیقه، پیشنهاد بسیاری برای حضور در سریال داشتم اما قبول نمی کردم زیرا کرکتر فرزین در ذهن مخاطب ماندگار شده بود و کرکترهای پیشنهادی خیلی به فرزین شباهت داشت و دوست نداشتم نقش تکراری که به صورت مکمل ایفا کردم، مجدد بازی کنم.

به عنوان بازیگر معتقدم که کرکترهای مختلف را تجربه کنم و زمانی که کرکتر سینا را به من پیشنهاد دادند کاملا موافق نبودم اما تصمیم گرفتم که نقشی متفاوت ارائه بدهم و کرکتر سینا به مقدار کمی کرکتر کمیدی هم هست و چندان پیچیده نیست و زندگی را جدی نمی گیرد.

سریال بر سر 2 راهی در ایام نوروز نشر شد و بازخورد خوبی داشت و خوشبختانه توانستم دو کرکتر متفاوت را ارائه دهم.

آی فیلم 2یکی دیگر از سریال هایی که با نقش آفرینی شما نشر کردیم سریال «نردبام آسمان» بود، در مورد این سریال توضیح بدهید :

آقای علوی :

سریال «نردبام آسمان» یک سریال تاریخی بود که تجربه عجیبی در این سریال داشتم و کرکتری بازی کردم از نظر سن خیلی بیشتر از سن واقعی خودم بود.

من نقش «قاضی زاده رومی»  از همکاران «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» یکی از بزرگترین منجمان و ریاضی دانان قرن هشتم هجری خورشیدی  را در این سریال بازی کردم  و نزدیک شدن به کرکتر چنین نابغه ای کار دشواری بود زیرا نمونه شبیه آن کرکتر در اجتماع وجود ندارد و برای ایفای آن نقش نیازمند تحقیق و پژوهش بسیار، بالای چنین اشخاصی می باشد.

در کل پروژه سختی بود، برای این سریال کورس های سوارکاری گذرانیدم، با وجود خطراتی مانند پرت شدن از روی اسب همچنان اصرار داشتیم که نقشمان را در این سریال نگه داریم و از دست ندهیم اما در کل سریال خوبی بود و من این سریال را به دلیل سختی بسیار، در واقع دوره عسگری بازیگری خود می نامم.

آی فیلم 2: شما تجربه همکاری همراه برادران «محمودی» را داشتید، چه شد که در فلم «رفتن» سینماگران افغانستانی به ایفای نقش پرداختید؟

آقای علوی :

​​​فلم «چند متر مکعب عشق» را درجشنواره دیدم و بسیار در من تاثیر گذاشت، در آن سال 3 مرتبه این فلم را تماشا کردم و بعد از آن یک یادداشت بلند برای برادران محمودی که تا آن زمان ایشان را نمی شناختم به خبرگزاری ها ارائه کردم و در این یادداشت از بازی، داستان و کارگردانی خوب این فلم تقدیر کردم که برادران محمودی هم از من تشکر کردند و بسیار علاقه مند شدم که تجربه همکاری داشته باشم.

با اینکه نقش کوتاهی در فلم «رفتن» دارم اما کرکتر خودم را در این فلم بسیار دوست دارم و تجربه خوبی در کل بود و خوشحالم که این فلم در جشنواره های مختلف، موفق به کسب جایزه شده است.

آی فیلم 2: در حال حاضر چه پیشنهادهایی از تلویزیون دارید؟

آقای علوی :

دو سریال برای نمایش خانگی در دست دارم، پیشنهاد برای حضور در تلویزیون داشتم اما به این دلیل که یک سریال دیگر با آقای شاه حسینی دارم که قرار است شب های خزان از صدا و سیمای ایران نشر شود و اینکه یک سریال دیگر برای ایام نوروز دارم و ترجیح دادم که پیشنهاد دیگری قبول نکنم.

آی فیلم 2: آیا فصل دوم سریال هشت و نیم دقیقه ساخته می شود؟ و اگر ساخته شود حضور خواهید داشت یا خیر ؟

آقای علوی :

حتما در فصل دوم حضور خواهم داشت و اینکه اگر طرفداران هشت و نیم دقیقه خواهان فصل دوم این سریال باشند این موضوع را با مسئولان صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران در میان بگذارند تا فصل دوم آن هم ساخته شود.

 ما برنامه های جالبی برای فصل دوم سریال هشت و نیم دقیقه داریم و فکر می کنم که از فصل اول جذابتر باشد و باعث غافلگیری مخاطبان شود.

گفتنی است آقای علوی در پایان این مصاحبه ضمن استقبال برای سفر به افغانستان و تاجیکستان تاکید کردند که اگر در برنامه ای از آن ها دعوت به عمل آید، حتما به این کشورها سفر خواهد کرد و دیگر بازیگران سریال «هشت و نیم دقیقه» نیز او را همراهی خواهند کرد.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد

نظر شما
ارسال نظر