نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3510
-
الف
+

نشان «داوود رشیدی» به «علی نصیریان»، «مهتاب نصیرپور» و «احمدرضا احمدی» اهدا شد

در سومین دوره مراسم نشان «داوود رشیدی»، این نشان به «علی نصیریان»، «مهتاب نصیرپور» و «احمدرضا احمدی» اهدا شد.

به گزارش آی فیلم 2، سومین دوره مراسم اهدای نشان هنری «داوود رشیدی» با حضور خانواده این هنرمند فقید و چهره‌های فرهنگی و هنری، شامگاه پنجشنبه 7 سنبله(شهریور) در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای مراسم تصاویری از دو دوره گذشته این مراسم نشر و از زنده‌یاد «داریوش اسدزاده» یاد شد .

همچنین با نشر تصاویری از «جمشید مشایخی» بازیگر فقید سینما، تیاتر و تلویزیون ایران یاد شد و سپس تصاویری از فلم های خاطره‌انگیزی که زنده‌یاد «داوود رشیدی» در آنها به ایفای نقش پرداخته بود، نشر گردید.

در ادامه مراسم با حضور احترام برومند، لیلی رشیدی و سینا بانک بخش اهدای نشان داوود رشیدی آغاز شد که نشان اول به «احمدرضا احمدی» شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقّاش ایرانی اهدا شد.

مراسم با اهدای دومین نشان به «علی نصیریان» ادامه پیدا کرد که بینندگان آی فیلم2، شاهد هنرنمایی وی در سریال میوه ممنوعه بوده اند.

علی نصیریان زاده‌ 15 دلو(بهمن) 1313هجری خورشیدی در تهران، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی است. وی فعالیت هنری‌اش را از سال 1331 با تیاتر آغاز کرد و با ایفای نقش در فلم «گاو» (1348) قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت. 

وی در سن ۸۴ سالگی در سی و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر ، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فلم «مسخره‌باز» کسب کرد و تبدیل به مسن‌ترین فردی شد که این جایزه را دریافت کرده‌است.

در بخش پایانی این مراسم سومین نشان نیز به مهتاب نصیرپور اهدا شد.

مهتاب نصیرپور بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران در سال ۱۳۴۴ هجری خورشیدی در کازرون زاده شد. مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تیاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. از سال ۱۳۶۵ بازی در تیاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ بازی در سینما را با فلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. پس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

او در سال ۱۳۸۰، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را برای بازی در فلم من ترانه ۱۵ سال دارم از بیستمین دوره جشنواره فلم فجر دریافت کرد. همچنین به خاطر ایفای نقش در فلم «به نام پدر» در بیست و چهارمین دوره جشنواره فلم فجر، برنده سیمرغ بلورین نقش دوم زن شد.

مهتاب نصیرپور در اولین جشنواره تولیدات تلویزیونی سیمای ایران در سال ۱۳۷۴ نیز بخاطر ایفای نقش در نمایش تلویزیونی «معمای یک قتل» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن شده بود.

همچنین این مراسم با پخش صدای زنده‌یاد داوود رشیدی به پایان رسید.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر